Ruime nederlaag voor Wittenhorst 1

19 maart 2023

Wittenhorst kreeg de koud op de kop. De reden is snel gemaakt. De instelling van Wittenhorst was wel droevig. Slechts de eerste de beste aanval had de voorsprong moeten betekenen. Willem Heijnen manoeuvreerde zich in een riante positie, echter het beslissende tikje ontbrak.

Vanaf dit moment was er maar één ploeg die wilde voetballen en dat was de thuisclub. Wittenhorst moest op dit gebied alleen maar toekijken. Minor speelde zonder schroom richting het vijandelijke doel. En als alles lukt met twee afstandsschoten die er snoeihard invlogen is dit nog extra pijnlijk. Een troosteloze 2-0 ruststand.

Wittenhorst had vaker deze situatie nog kunnen kantelen, maar het geloof deze zondag ontbrak volkomen. Het was wederom Minor (lees Swen Cornelissen) die Wittenhorst met de 3-0 veel pijn deed.

Met de inbreng van Tom Spreeuwenberg kwam er voorin meer leven in de brouwerij. Met twee mogelijkheden gaf hij reeds aan dat een tegendoelpunt op komst was. Dat viel in de 64e min. Hier vooraf was een doorloper van Minor die de eindstand op 4-1 bepaalde. Een pijnlijke nederlaag die zeer verdiend te noemen is.

Maar hopen dat de oranjemannen nu ook vanaf het begin weten wat het is om de punten binnen te halen. Hiervoor zal er uit een ander vaatje moeten worden getapt.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Tom Driessen (Koen Jenniskens), Dion van Horne (Tom Spreeuwenberg), Ruud Meijers, Nick Driessen, Daan Verlijsdonk, (Mats van Biljouw), Bono Wijnhoven (Kevin van Asten), Giel Beurskens, Willem Heijnen, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 heeft een belangrijke zege geboekt op bezoek bij SCG'18 O23-1: 1-3. De doelpunten kwamen op naam van JO19-1 speler Sjeffrie Swinkels (2) en Sem Derix. Met nog zes wedstrijden voor de boeg is het zaak om nog een aantal punten te behalen om lijfsbehoud in divisie 3 te verzekeren.
  • Wittenhorst VR1 heeft een mooie zondag beleefd door op eigen veld met 4-2 te winnen van de vrouwen van Amstenrade. Door het puntenverlies van SSS '18, loopt de ploeg van Richard van Cleef verder uit op de nummer drie en gaan Festilent en Wittenhorst nek-aan-nek in de strijd om de titel en promotie naar de 1e klasse.
  • Ons G-elftal heeft een eenvoudige zege geboekt op bezoek bij MVC'19 G1: 1-13 (!). Dor deze monsterzege staan de dames en heren voorlopig knap tweede.
  • Wittenhorst 2 heeft op eigen veld een nipte 1-0 overwinning geboekt op het tweede elftal van Montagnards. Ons tweede elftal heeft de laatste vier wedstrijden niet verloren (tien punten) en staat knap vierde.
  • Wittenhorst 3 beleefde een lastige middag op bezoek bij het tweede elftal van Meterik. Er werd met 5-0 verloren. Niet gek gezien de stand: de Horstenaren staan nog altijd onderaan, terwijl de thuisploeg bovenaan staat.
  • Wittenhorst 6 heeft op eigen veld een punt overgehouden aan de clash met het derde elftal van Oostrum: 2-2. Na veertien wedstrijden hebben de oranjehemden negentien punten en staat men keurig zevende.
  • Wittenhorst 8 heeft een zeldzame nederlaag geleden door op bezoek bij het vierde elftal van Melderslo het onderspit te delven: 3-2. Het was de eerste nederlaag van dit seizoen. De strijd om de titel wordt hiermee zo niet nóg spannender.
  • Wittenhorst 9 heeft op bezoek bij het vierde elftal van Sporting S.T. simpel gewonnen: 1-5. Hoewel ons negende elftal wat meer wedstrijden speelde dan de concurrentie, staat een voorlopige derde plek natuurlijk prima op de palmares.
  • Wittenhorst 10 maakte op eigen veld korte metten met SSA S.V. Lottum - GFC'33 8: 5-0. Het was de tweede zege op een rij en de vierde opeenvolgende wedstrijd zonder nederlaag.