Spectaculaire uitslagen bij Wittenhorst-jeugd

15 mei 2023

De laatste weken van de competitie zijn aangebroken. Hierbij een wedstrijdverslag van enkele van onze jeugdelftallen. Wil jij ook jouw wedstrijdverslag aanleveren voor op de website? Dat kan! Deze kun je mailen naar onze communicatiecommissie

Wittenhorst JO15-1 - Sparta '18/Kronenberg JO15-1: 0-3

Onze JO15-1 was gebrand op een resultaat in de derby tegen Sparta '18. In de eerste helft stond Wittenhorst goed georganiseerd. Sparta kon alleen maar lange ballen spelen en onze JO15-1 gaf eigenlijk geen kans weg. Aanvallend waren er enkele kansen die jammer genoeg niet benut werden. Wittenhorst was de betere voetballende ploeg in de eerste helft zonder het in de score uit te drukken. In de tweede helft ging het meer gelijk op. Van beide zijden werden er weinig kansen weggegeven. Langzaam werden er steeds wat minder duels gewonnen op middenveld, maar nog steeds ging het gelijk op. De ploeg van trainer Sander Rambags wilde de overwinning pakken. De omzetting om meer aanvallend druk op het doel van de bezoekers te zetten, bracht niet de score die Wittenhorst wilde. Sterker nog: Tien minuten voor tijd scoorde de uitploeg de 0-1. Een mokerslag voor het team. Binnen tien minuten scoorde Sparta nog twee keer doordat de organisatie wegviel na de openingstreffer. Jammer, want er zat meer in. Dit zien we echter meer de laatste weken.

Wittenhorst JO12-2 - FCV Venlo JO12-2: 2-1

Zaterdag 13 Mei stond de thuiswedstrijd tegen FCV Venlo op het programma. We wisten dat we ook deze wedstrijd geen punten mochten verspelen in de race voor het kampioenschap. In ons achterhoofd hielden we de gedachte dat bij gelijkspel of verlies van nr. 2 Deurne JO12-2 misschien vandaag de titel binnen kon worden gehaald.

De eerste 15 min. begonnen onze jongens goed aan de wedstrijd. Met goed combinatiespel zochten wij het doel van FCV op met goede kansen voor onze jongens. Helaas gingen deze er nog niet in, totdat een paar seconden voor de kleine pauze Seb ons op voorsprong bracht.  De rest van de wedstrijd hadden we veel balbezit en waren we veel op de helft van de tegenstander te vinden. In het tweede kwart werd er niet meer gescoord en zo bleef de stand tot de grote pauze op 1-0. Ook in het derde kwart hadden we veel balbezit en kansen maar deze gingen er niet in en zo bleef de spanning in de wedstrijd. Toch kwam FCV in het derde kwart op gelijke hoogte.  Hierna volgde meteen de korte pauze; dit doelpunt kwam toch even aan bij onze jongens. In de korte pauze werd iedereen op scherp gezet om toch nog vol voor de tweede treffer te gaan en het geloof weer terug te brengen. Ook in het vierde kwart waren onze jongens veel op de helft van de tegenstander met ook nu goede kansen voor onze jongens. Eén van deze kansen ging erin: Onze verdediger Roan maakte de 2-1 met een kopbal. Na deze treffer moesten we nog zorgen dat we deze stand over de streep trokken en dat lukte door goed te werken voor elkaar.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst JO17-2 speelde een spectaculaire wedstrijd op bezoek bij MVC'19 JO17-2JM gelijk met 3-3.
  • Wittenhorst JO12-1 boekt een ruime zege op SV Venray JO12-2JM: 8-0.
  • Een spectaculaire 4-7 overwinning voor onze JO12-3 op bezoek bij ST Hapse Boys/De Zwaluw JO12-2JM.
  • Je kunt niet altijd winnen, maar ruim verliezen is nooit leuk. Helaas gebeurde dit zaterdag voor de mannen van onze JO17-3, die op eigen veld met 0-7 verloren van Reuver JO17-2. Dat dit tegen de koploper was én de nodige punten eerder al werden verzameld, doet de pijn wellicht wat verzachten.

Check alle uitslagen op onze uitslagenpagina.