Spelregelcompetitie seizoen 2014-2015.

9 oktober 2014

In deze week (4 tot en met 11 oktober) van de scheidsrechter vinden we een mooie gelegenheid om te starten met de Wittenhorst Spelregelquiz.

Om de twee weken gaan we een meerkeuzevraag over spelregels stellen. Na twee weken komt er een nieuwe vraag en geven we antwoord op de vorige.

Iedereen mag meedoen. Je kunt er punten mee verdienen en aan het einde van het seizoen wordt er gekeken wie er de hoogste score heeft. Tussendoor zullen we regelmatig de tussenstand op de website vermelden. De beste drie ontvangen een mooie prijs. We hopen natuurlijk dat zoveel mogelijk spelers, ouders en vrijwilligers meedoen.

De antwoorden kunnen gemaild worden naar spelregelquiz@rksv-wittenhorst.nl Alleen vragen die via dit mailadres zijn ingezonden tellen mee voor de eindstand.

De eerste spelregelvraag luidt als volgt:

Vraag 1

Vanaf welke moment mag een scheidsrechter in het amateurvoetbal gele of rode kaarten gaan tonen?

A Als hij het teken voor de beginschop heeft gegeven

B Als hij het teken voor de beginschop heeft gegeven en de bal in voorwaartse richting is getrapt en beweegt

C Als hij het speelveld betreedt om de wedstrijd te laten aanvangen.

D Als hij zijn kleedkamer verlaat om de wedstrijd te laten aanvangen

Succes namens de

De Clubscheidsrechters van RKsv Wittenhorst.