Sponsoravond 10 september

13 september 2015

Op donderdag 10 september vond in Parkhotel Horst de jaarlijkse sponsoravond van RKsv Wittenhorst plaats. Teruggekeken kan worden op een zeer drukbezochte en geslaagde avond, waarbij de vereniging haar dank uitsprak aan alle sponsoren en waar gezamenlijk vooruit werd gekeken op het nieuwe seizoen 2015-2016 en de verdere toekomst.

20150910_sponsoravond-2.JPG

Na de opening van de avond door Hay Emonts kwam voorzitter Ton Hagens aan het woord over de huidige stand van zaken en de ontwikkelingen rondom Wittenhorst. Er werd uitgebreid gesproken over de vorming van ‘sportzone Kasteelse Bossen’. Wittenhorst is een vereniging die niet stil wil blijven staan, maar graag vooruit denkt. Het uitspreken van de ambitie om in de toekomst een sportzone in Horst aan de Maas te bewerkstelligen in samenwerking met diverse andere verenigingen en partijen is hier een perfect voorbeeld van. Uit diverse gesprekken met allerlei mogelijke betrokkenen is gebleken dat er een breed draagvlak bestaat voor de vorming van deze sportzone. Door in de toekomst nog intensiever gezamenlijk aan de slag te gaan, kunnen er voor iedereen mooie kansen ontstaan: niet alleen op sportgebied, maar ook als het gaat om onderwijs, bedrijfsleven, cultuur en zorg.

BEwegen_naar_werk_3.JPG

Vervolgens werd door Hay Emonts het project ‘Bewegen naar Werk’ toegelicht. Dit is een project dat als doel heeft om jongeren, met een afstand tot de arbeidsmarkt, te begeleiden naar werk. Dit project is ontstaan uit een samenwerking tussen de commissie Maatschappelijk Verenigen van RKsv Wittenhorst en VIA VVV, de maatschappelijke tak van VVV-Venlo. Daarnaast zijn de Gemeente Horst aan de Maas, het UWV en Forta4U partners in dit project. Deelnemers aan dit project volgen gedurende 12 weken een basistraining (zowel praktisch als theoretisch) en werken hierbij aan vijf kernwaarden die centraal staan in het project: Passie, Saamhorigheid, Respect, Professionaliteit en Ambitie! Vervolgens worden de verschillende deelnemers gekoppeld aan bedrijven die passen bij vaardigheden en kwaliteiten van iedere individuele deelnemer. VVV-Venlo wil haar maatschappelijke visie en aanpak uitdragen in de regio en heeft daartoe voor dit project de samenwerking met Wittenhorst gezocht. Ook RKsv Wittenhorst onderkent haar rol van betekenis op maatschappelijk vlak en ‘Bewegen naar Werk’ is een van de initiatieven die de vereniging hierin neemt.

20150910_sponsoravond-4.JPG

Hoofdtrainer Jan Lauers blikte daarna terug op het sportief sterk verlopen afgelopen seizoen 2014-2015. Na de knap behaalde derde plaats in de 1e klasse, volgde het toetje middels promotiewedstrijden voor een plek in de Hoofdklasse. Hierin moest Wittenhorst helaas haar meerdere erkennen in DESO uit Oss. Vervolgens werd vooruit gekeken op het nieuwe seizoen en is de volledige staf en selectie voorgesteld aan alle aanwezigen.

IMG_1163.JPG

Na een korte pauze werd de avond voortgezet middels een interactief tafelgesprek onder leiding van Maurice Graef. Gasten aan tafel waren Willy van de Kerkhof (voormalig PSV-speler en oud international), Roger Reijners (voormalig bondscoach Nederlands vrouwenelftal) en Jan Clabbers van Ere Sponsor Inter Chalet. Op een boeiende en vaak humoristische wijze werd er o.a. gesproken over  de sportieve hoogtepunten van de tafelgasten, het Nederlands elftal en het voetbal op kunstgras. Ook de ontwikkeling van voormalig Wittenhorst voetbalster Dominique Janssen kwam ter sprake. Roger Reijners gaf aan dat Dominique, die afgelopen zomer de overstap maakte naar Arsenal, een speelster is die altijd de juiste instelling heeft en dat het Nederlands vrouwenelftal hier in de toekomst nog veel plezier aan kan gaan beleven. Na diverse interessante anekdotes werd de avond officieel afgesloten en was er voor de aanwezigen nog voldoende gelegenheid om onder het genot van een hapje en drankje na te praten.