Zwaar bevochten gelijkspel voor Wittenhorst

12 september 2015

De fysieke kracht van SSS'18 leek de wedstrijd te gaan beslissen. Wittenhorst had enorm veel moeite met de lengte van de tegenstander. Vanaf de aftrap was het SSS'18 dat de dienst uitmaakte. Met goed voetbal kwamen er diverse kansen. Gelukkig was de achterhoede en zeker doelman John Tissen die de stand in evenwicht konden houden. Geheel tegen de verhouding in kwam Wittenhorst op voorsprong. Dankzij een zondagsschot van Daan Verlijsdonk was de doelman geheel verrast en zo was de stand 1-0.

Na de pauze was SSS'18 nog steeds sterker. Het was dan ook niet vreemd dat Koen Verlinden via een vrije trap de gelijkmaker kon laten aantekenen. Wittenhorst speelde steeds slechter en het was wachten op een grotere achterstand. De bezoekers kan verweten worden dat dit niet gebeurde.

De wedstrijd leek dan ook op deze tussenstand afgesloten te worden. Echter in blessuretijd kwam Vrouwe Fortuna Wittenhorst een handje helpen. Eigenlijk in de laatste aanval kwam een hoge bal voor het Overloonse doel en wat niemand voor mogelijk had gehouden gebeurde. Willem Heijnen torende boven alles en iedereen en kon de bal achter de verbouwererende doelman in het doel koppen, 2-2. Het voelde eigenlijk als een excuse.

Dit hoort nu eenmaal bij voetbal. Iedere wedstrijd gebeurt er wat anders.