Teamindeling jeugdteams seizoen 2013 - 2014

16 april 2013

De voorbereidingen voor het seizoen 2013 – 2014 zijn alweer in volle gang. Een belangrijk onderdeel bij onze jeugdafdeling is de teamindeling voor komend seizoen. Hierbij willen we duidelijkheid geven over de te volgen procedure en wie verantwoordelijk is voor de teamsamenstelling.

Verantwoordelijkheid:

Richard Kleuskens (afdeling ABC, m.i.v. seizoen 2013 – 2014 Hoofd Jeugdopleiding)) en Davy Beerens ( technisch coördinator DEF, afdeling DEF) zijn verantwoordelijk voor het indelen van de elftallen van de jeugdafdeling.

Tijdplanning:

1. Begin april worden er naar de trainers van alle elftallen spelerbeoordelingsformulieren verzonden. Trainers worden verzocht deze formulieren in te vullen en uiterlijk 15 april te retourneren naar technische commissie.
  2. 2de week april is er overleg tussen hoofdtrainers A t/m F, technische commissie (Richard Kleuskens, Davy Beerens, Jack Reijnders, Ron Verhaagh) en coördinatoren A t/m F (Christel Lemmen, Erik te Baerts, Henk Hoeymakers, Francois Arts, Freek Exterkate). Hierbij wordt een concept teamindeling gemaakt.
  3. 3de week april is er overleg tussen trainers overige teams, technische commissie (Richard Kleuskens, Davy Beerens, Jack Reijnders, Ron Verhaagh) en coördinatoren A t/m F (Christel Lemmen, Erik te Baerts, Henk Hoeymakers, Francois Arts, Freek Exterkate). Hier wordt het concept teamindeling besproken.
  4. 2de week mei is er een inloopavond voor alle leiders / trainers van de jeugdelftallen van RKsv Wittenhorst om inzage te krijgen in de teamindeling seizoen 2013 – 2014.
  5. 4de week mei wordt de teamindeling definitief gemaakt door Richard Kleuskens en Davy Beerens.
  6. 2de week juni ouderavonden DEF waarbij de teamindeling bekend wordt gemaakt
  7. 2de week juni spelersavonden ABC waarbij de teamindeling bekend wordt gemaakt

Uitgangspunten voor teamindeling:

De volgende basiscriteria worden gebruikt om te komen tot een teamindeling. De volgende formulieren worden gebruikt om te komen tot een juiste indeling:

1)     Wedstrijdbeoordelingsformulier (wekelijkse beoordelingen)

2)     Spelerbeoordelingsformulier (jaarlijkse beoordelingen)

3)     Interne scouting (persoonlijke beoordelingen)

Op basis van deze informatie kan er een teamindeling gemaakt worden waarbij zorgvuldigheid, transparantie en duidelijkheid erg belangrijk zijn.