Update en standpunt bestuur nieuwe corona maatregelen

5 november 2021

Beste sportvrienden,

De afgelopen dagen is er veel te doen geweest en overleg gepleegd over de nieuwe, aangescherpte coronamaatregelen. Deze hebben uiteraard nogal wat impact op ons gezamenlijk doel, namelijk samenkomen en samen sporten.

Op dit moment is nog niet alles helder, maar hebben wij zo goed mogelijk geprobeerd een overzicht te maken van de maatregelen die voor ons als vereniging zullen gelden. Uitgangspunt hierbij is uiteraard om zoveel mogelijk mensen op een veilige manier te laten sporten en dat zullen wij dienen te doen binnen de wettelijke beperkingen en zonder te oordelen over persoonlijke keuzes en/of de maatregelen.

De maatregelen per 6-11-2021:

• Het sportpark is vrij toegankelijk voor iedereen
  • Geef elkaar de ruimte, houd 1,5 meter afstand waar dat kan
  • Personen van 18 jaar en ouder* hebben een coronatoegangsbewijs (CTB) nodig om toegang te krijgen tot:
    • Kantine en terras
    • Kleedlokalen
    • Toiletbezoek
  • Meld je in de kantine voor controle en toegang

Dit geldt voor sporters en supporters.

*Volgens de KNVB is er een uitzondering voor mensen die functioneel aanwezig moeten zijn. Denk hierbij aan trainers, coaches, leiders, onderhoudsprofessionals, arbitrage en alle vrijwilligers. Zij hoeven geen CTB te tonen.

Het standpunt van bestuur RKsv Wittenhorst

Het toenemend aantal besmettingen en de aangescherpte maatregelen zorgen voor ontzettend lastige keuzes. Keuzes waarvan de uitvoering ons inziens niet bij een vrijwilligersorganisatie als Wittenhorst thuishoort. Juist het verenigingsleven is gericht op verbinding, sociaal contact en daarnaast is er nog het positieve gezondheidsaspect van het sporten. Door een vrijwilligersorganisatie op te zadelen met het actief handhaven van deze maatregelen, wordt de volledige sociale structuur van het verenigingsleven in gevaar gebracht. Echter, als vereniging kunnen we vanzelfsprekend niet boven wet- en regelgeving staan. Derhalve zijn we met gemeente Horst aan de Maas in gesprek om te kijken hoe we hiermee het beste om kunnen gaan zonder onze vrijwilligersorganisatie met de uitvoering te hoeven belasten.

Met sportieve groet,

Bestuur RKsv Wittenhorst