Venlosche Boys te sterk voor Wittenhorst 1

12 september 2021

De supporters keken uit naar het verloop van deze bekerontmoeting tussen Venlose Boys en Wittenhorst. De vraag was gewettigd: Hoe staat ons team ervoor na de vele mutaties? Een betere vergelijking was er niet.

Wel in de eerste helft kwam Wittenhorst nog aardig voor de dag. Het kon goed aardig meekomen en zelfs brutaal de leiding pakken. In de 10e min. kwam de bal na een snelle aanval en een fout in de voeten van Giel Beurskens. Hij bedacht zich niet en schoot de bal in het lege doel: 0-1.

De thuisploeg stond erbij en keek ernaar. Wittenhorst was hierdoor gesterkt en wist de inhaalrace van de Boys nog vrij aardig te pareren. Echter rond het halfuur kon Ruben Peulen uit een corner hard binnenschieten: 1-1.
Voor de pauze had Joost van Rensch de voorsprong kunnen laten aantekenen. Hij was echter niet accuraat genoeg. Ruststand dus 1-1.
Na de pauze een feller spelend Boys–team dat beter in de wedstrijd kwam, daarentegen liepen de Horstenaren meer achter de feiten aan. Het was dan ook niet zo vreemd de Venlonaren in de 62e min. op voorsprong kwamen door Bob Hoveling.

De inbreng van spits Jeroen Verkennis leverde ook niet het gewenste resultaat op. In de laatste seconde zette Venlose Boys het verschil nog op twee doelpunten en hiermee het daadwerkelijke kwaliteitsverschil. Een zeer nuttige wedstrijd voor onze ploeg. Komende zondag gaat de reis naar Eijsden, alwaar gestreden gaat worden om de tweede plek.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers, Bart Zanders, Dion van Horne, Jeffrey Cuppen, Nick Driessen, Charlie Schatorie, Niek van der Sterren, Giel Beurskens, Joep Beurskens, Joost van Rensch.

Invallers: Jeroen Verkennis, Mats van Biljouw, Dirk Scheres.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 liet werkelijk geen spaan heel van de bezoekers van MVC '19: 11-1. De ploeg van trainer Richard Kleuskens boekte de tweede bekerzege op een rij en kan groepswinst nauwelijks meer ontgaan. Volgende week wacht de uitwedstrijd op bezoek bij HBSV in Hout-Blerick.
  • Afgelopen donderdag heeft Wittenhorst VR1 uitstekende zaken gedaan door op eigen veld met 4-2 te winnen van ZSV VR1. Zowel Carin Vissers als Michelle de Wit scoorde tweemaal voor de ploeg van trainer Richard Aben. Volgende week kan op bezoek bij SV Someren/NWC VR2 de groepswinst een feit worden.
  • Wittenhorst 3 leed op eigen veld een 1-3 nederlaag tegen het tweede elftal van Hegelsom. Door de tweede nederlaag op een rij zit het bekeravontuur erop. Over twee weken start de competitie met een thuiswedstrijd tegen het derde elftal van IVO.
  • Het vierde elftal nam revanche voor de verloren eerste bekerwedstrijd: op eigen veld werd een spectaculaire 4-3 overwinning geboekt op het derde elftal van vvVOS. Over twee weken start de competitie met een thuiswedstrijd tegen het eveneens vierde elftal van SSS'18.
  • Ook Wittenhorst 5 nam vandaag revanche voor de verloren bekerwedstrijd van vorige week: op eigen veld werd met 3-1 gewonnen van het tweede elftal van VCA. Volgende week wordt de poulefase van de beker afgesloten met een uitwedstrijd bij het zevende elftal van sv Venray.
  • De grootste zege van de vriendenteams kwam vandaag op naam van Wittenhorst 6, dat met maar liefst 9-2 won op bezoek bij het vierde elftal van SVOC '01. Volgende week kan 'overwintering' worden bereikt door óók van Meterik te winnen. Overigens is het volgen van de Instagram-pagina van ons zesde elftal een must!
  • Ook drie punten voor Wittenhorst 7, dat vandaag met 4-3 won van het tweede elftal van Sporting S.T. Na twee zeges in evenzoveel duels, is het bereiken van de volgende ronde binnen handbereik. Volgende week kan dit worden bereikt door te winnen van het nog puntloze Melderslo 4.
  • Wittenhorst 8 beleefde een lastige zondagochtend op bezoek bij Hegelsom 4: 3-0. Volgende week gaan de manschappen op bezoek bij de koploper van de poule: Sparta '18 4.
  • Na de 4-1 zege op Venray wist Wittenhorst 10 vandaag op bezoek bij sv Leunen met maar liefst 6-1 te winnen. De ploeg van 'Godfather' John van der Sterren staat er dus goed voor in de beker. Volgende week kan op bezoek bij het vijfde elftal van sv United de poulewinst binnen worden gehaald.
  • Last but certainly not least: ook drie punten voor Wittenhorst 11! Op bezoek bij het derde elftal van Hegelsom werd knap met 1-3 gewonnen. Twee wedstrijden leverden zes punten op en volgende week kan op bezoek bij het derde elftal van Meterik de poulewinst een feit worden.