Venray en Wittenhorst delen de punten

5 september 2015

De openingswedstrijd van de competitie 2015/16 op zaterdagavond tussen sv Venray en Wittenhorst werd niet zo druk bezocht als verleden seizoen. Het late aanvangsuur speelde hier zeker een rol bij.

De wedstrijd begon voor Wittenhorst hoopgevend. De eerste de beste aanval leverde meteen een gevaarlijke situatie op. Op links was Rob Zanders weggestuurd. Schuin voor het doel schoot hij snoeihard over.  sv Venray kwam wat beter in het spel, zonder dat het voor gevaar zorgde. Het was daarom sneu dat uit een corner de thuisclub namens Chris Wilschut de bal zomaar in het doel kon lopen. Hij stond wel geheel vrij. In deze fase speelde Wittenhorst wat flauwtjes. Tot de rust gebeurde er eigenlijk te weinig.

Na de pauze een veel feller Wittenhorst dat sv Venray terugdrukte en met degelijke aanvallen voor veel meer gevaar zorgde. Het was dan ook niet vreemd dat uit een van deze pogingen in de 53e min. de gelijkmaker viel. De meekomende Jeffrey Spee werd in het midden fraai aangespeeld, hij verscheen voor doelman Nielen. De inzet werd beloond met een fraaie treffer, 1-1.

Wittenhorst leek door te stomen, echter de vele foute passes verhinderde dit. De thuisclub sputterde weer flink tegen. De Wittenhorst-achterhoede stond evenwel niks toe. Naarmate de wedstrijd vorderde werd het wat ruwer in het veld. Vele prenten werden uitgedeeld. Een rode prent was er voor een Venray-speler (2x geel). Dit was geen reden voor de spelers om het wat rustiger te doen. Vlak voor tijd beging Bart Spreeuwenberg een domme overtreding. Ook hij kon vertrekken.

Zo kreeg de wedstrijd zijn einde met in de tweede helft een boeiend en spannend verloop. Wittenhorst speelde een betere tweede helft en Venray was iets sterker in het eerste part.

Lees verder: Wedstrijden - Uitslagen - Verslag