Voorbeschouwing DESO-Wittenhorst en selecties komend weekemd

5 oktober 2013

Na de vierde speelronde staan we met welgeteld één punt op de laatste plek. Wie had dit gedacht?
Met de promotie via de nacompetitie in de 3e klasse, het kampioenschap in de 2e klasse en vorig seizoen de tweede plek in de  1e klasse nog in mijn achterhoofd, is dit wel andere koek.

Afgelopen zondag mochten we aantreden tegen het sterke, uit de hoofdklasse gedegradeerde,  Someren. Met goede inzet en niet eens onaardig voetbal gingen we toch met een 0-3 stand de rust in. Uiteindelijk zou er na 90 minuten 0-4 op het scorebord moeten staan voor Someren, als het scorebord zou werken. De spits van Someren was de grote man, hij maakte doelpunten alsof het warme broodjes waren.  Maar dat terzijde, het is een teleurstellende uitslag.

Aankomende zondag mogen we aantreden tegen DESO. Een club die nog geen tien jaar geleden in de 6e klasse te vinden was. Maar in Oss schudden ze het geld van de bomen en jaarlijks komen er een aantal spelers van bijvoorbeeld Udi ’19 en JVC Cuijk aanwaaien. Ze hebben uiteindelijk als doel om weer te promoveren dit jaar.
Tot op heden hebben ze één duel gewonnen en drie duels gelijk gespeeld, met een doelsaldo van 4 voor en 3 tegen. Dit geeft aan dat DESO een stugge, moeilijk te passeren, ploeg is. Aan de andere kant komen ze zelf ook niet makkelijk tot scoren.

Wij zullen ons moeten herpakken door voor elkaar te strijden en in elkaar te geloven. We zullen vertrouwen moeten hebben in ons eigen kunnen. Met plezier in het spelletje, inzet, strijdlust en de steun van ons publiek kunnen we het DESO zeker lastig maken. Laten we er vol voor gaan en die broodvoetballers met lege enveloppen daar in Oss laten!

Thom Derks

Selecties

DESO 1 - Wittenhorst 1 - zondag 6 oktober 14.30 uur

Spelers:

Kevin van Asten, Tom van Bergen, Lars Blenckers, Thom Derks, Gijs Hagens, Daan Hendriks, Kevin de Mulder, Benji Nunumete, Bram Rubie, Stan Seuren, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Verheijen, Yannick Vullings, Sjors Witt, Rob Zanders, Tom Zanders.

Bijeenkomst: 11.45 uur kantine.

Vertrek bus: 12.15 uur sportpark.

Rhode 2 - Wittenhorst 2 - zondag 6 oktober 11.00 uur

Spelers:

Tom Aarts, Dennis van Asten, Gerd Jan Buyssen, Johnny Cuppen, Jordi Geurts, Roy van Hoenselaar, Juul van Horen, Jordi Janssen, Rob Joosten, Kevin Koolhof, Luc van Osch, Marc van Rens, Yannick Vullings, Nick Zanders.

Bijeenkomst: 09.00 uur kantine.

Wittenhorst 3 - HVV Helmond 2 - zondag 6 oktober 11.30 uur

Spelers:

Joop Driessen, Mathie Geurts, Joris Hagens, Ruud Janssen, Guido Kauffeld, Rens Keijsers, Koos Hoeijmakers, Bas Peeters, Gijs Peeters, Jarno Kleeven, Ivo Scheres, Djen Verkoelen, Mick Vollenberg en 2 A-spelers.

Bijeenkomst: 10.30 uur.