Voorbeschouwing Wittenhorst-Spcl. Susteren en selectie

18 april 2015

Nadat in het paasweekeinde Wittenhorst op weinig overtuigende wijze thuis met 1-1 tegen Heidebloem niet opzij wist te zetten was afgelopen zondag Meerssen een dankbare tegenstander. Met de cijfers 3-0 werd Meerssen verslagen en dit was een terechte uitslag.

Doormiddel van een puike partij wist Wittemhorst zich veilig te spelen in de 1e klasse D.  Omdat de concurrentie in de onderste regionen elkaar nog treffen is Wittenhorst officieel verzekerd van een langer verblijf in de 1e klasse. Misschien zit er nog een toetje in aan het eind van het seizoen in de vorm van de nacompetitie. De komende 4 wedstrijden gaan dit uitwijzen.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden was het geen gemakkelijke wedstrijd. Het spel van Meerssen was niet van gevaar ontbloot. Zij moesten echter hun meerdere erkennen in John Tissen.

Voor wie dit uiterst vakkundige keeperswerk nogmaals wil aanschouwen kunt u elders op de site (onder het kopje Nieuws) de link naar de samenvatting van de wedstrijd aanklikken.

Na een aantal mogelijkheden over en weer kwam Wittenhorst  in de tweede helft op een 1-0 voorsprong.  Via een lanceeractie over de rechterflank werd Rob Zanders de diepte ingestuurd. Deze wist via een op maat verzonden voorzet Veldenaar Willem Heijnen te bereiken die de bal tot doelpunt promoveerde.

Toen Daan Hendriks daarna met de bal aan de haal ging die hijzelf verloren en weer veroverd had volgde een “overtreding” die de scheidsrechter deed beslissen tot het onherroepelijke. Penalty.

Dit buitenkansje werd door schrijver dezes verzilverd.

Als slagroom op de taart wist Willem Heijnen middels een fraaie volley met dito assist de eindstand op 3-0 te bepalen.

Komende zondag volgt weer een nieuwe tegenstander, namelijk Susteren. De heenwedstrijd destijds in Susteren is voor Wittenhorst uiterst succesvol verlopen. Die werd met 2-1 gewonnen en betekende een goed slot voor het eind van de eerste helft van de competitie. We hopen dat we aan het slot van de 2e helft eenzelfde prestatie kunnen leveren.  Het zal geen gemakkelijke opgave worden aangezien bij Susteren alle alarmbellen aan het rinkelen zijn. Ze staan bij het schrijven van dit stuk op een plaats die ze veroordeeld tot het spelen van nacompetitie dus het is er hun alles aan gelegen om een zo goed mogelijk resultaat mee naar huis te nemen.  Aan ons om dit te voorkomen.

Het deed ons deugd om te zien dat er afgelopen zondag zoveel supporters meegereisd waren om met ons mee te juichen.

Wij hopen dat we komende zondag bij de wedstrijd tegen Susteren weer op jullie kunnen rekenen.

Met Sportieve Groet,

De spelers van Wittenhorst 1

Selectie:

Kevin van Asten, Lars Blenckers, Willem Heijnen, Daan Hendriks, Jordi Janssen, Rik Linders, Marc van Rens, Bram Rubie, Jeffrey Spee, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, John Tissen, Daan Verlijsdonk, Bart Zanders, Rob Zanders, Willem Derks.

Bijeenkomst 13.15 uur.