Voorzitter Ton Hagens: Seizoen 2013/2014 gaat van start

10 augustus 2013

Beste leden van RKsv Wittenhorst,

We kunnen stellen dat de huidige periode een gouden periode is voor Wittenhorst, een aaneenrijging van mooie successen die we met elkaar gerealiseerd hebben. Nu, aan de vooravond van het nieuw seizoen, gaan we bouwen aan continuïteit en blijven we de uitdaging zoeken. Het voorbije seizoen in vogelvlucht:

Sportief waren de resultaten boven verwachting, met name de 2de plaats in de 1ste klasse voor Wittenhorst 1 was er een om in te lijsten. Maar ook het kampioenschap van Wittenhorst 2 en Zaal 1 konden we bijschrijven. De sportieve groei van het vrouwen- en meidenvoetbal zet door in kwaliteit en kwantiteit, waarbij de transfer van Dominique Janssen naar de Bundesliga er een is van de buitencategorie. Daarnaast  is er een start gemaakt om de gehele jeugdopleiding kwalitatief te verbeteren en dit moet uiteindelijk voelbaar zijn voor elke jeugdspeler.

Accommodatie, met de realisatie van de nieuwe kleedlokalen is de algehele renovatie van het sportpark het afgelopen seizoen definitief afgerond. Het resultaat mag er zijn, een prachtig sportpark met allure dat inmiddels ook erkend wordt door de KNVB en internationale BVO’s. Een mooi voorbeeld hiervan was het recente trainingskamp van Portugees kampioen FC Porto dat tevens een prachtige promotiecampagne voor Horst aan de Maas was. Hiermee werd eveneens een van de strategische doelen van Wittenhorst in de praktijk gebracht, de samenwerking en verbinding tussen gemeente en bedrijfsleven.

Organisatie, bemoedigend is te mogen constateren dat steeds meer vrijwilligers aansluiten bij Wittenhorst en daarbij uiteenlopende functies willen vervullen, niet alleen op bestuurlijk niveau, maar ook voor de vele commissies  (technisch, organisatorisch, commercieel alsook accommodatie). Zeker mooi, maar ook een keiharde noodzaak om in het nieuwe seizoen de vereniging verder te professionaliseren. Wittenhorst dankt haar bestaansrecht aan de inzet van haar vrijwilligers, zonder hun geen vereniging!

Samenwerken en verbinden, met dit thema zijn we het afgelopen seizoen gestart en het is goed te ervaren dat hier nu echt invulling aan gegeven wordt. Daarbij is de samenwerking met onze partners en sponsoren belangrijk en met de gemeente Horst aan de Maas wezenlijk. Een vereniging als Wittenhorst kan niet zonder haar partners en Wittenhorst daarentegen heeft zeker toegevoegde waarde voor haar partners.

Wittenhorst is een sportvereniging en wil zich als zodanig duidelijk profileren als regioclub met duidelijke ambities. Daarnaast is het juist de maatschappelijke ontwikkeling die de grootste uitdaging, maar zeker ook veel kansen biedt voor onze vereniging.

In deze tijd gaat het om creativiteit en met elkaar streven naar nieuwe innovatieve concepten en deze dan ook daadwerkelijk ten uitvoer te brengen, om zodoende onderscheidend te zijn en een bijdrage te leveren aan onze mooie leefomgeving Horst aan de Maas!

Voor het nieuwe seizoen wens ik iedereen veel spelplezier en laten we er samen voor zorgen dat Wittenhorst een vereniging is waar we trots op mogen zijn.

Namens het hoofdbestuur RKsv Wittenhorst,

Ton Hagens, voorzitter.