Wittenhorst 1 loopt uit na ruime zege op Limburgia

26 maart 2023

Wittenhorst 1 heeft zich gerevancheerd van de nederlaag bij Minor. Op eigen veld tegen Limburgia werd overtuigend gewonnen: 3-0. Door puntverlies van EFC en Volharding lopen de Horstenaren uit op de concurrentie.

De ploeg van Sjoerd van der Coelen stond eigenlijk voor de moeilijke taak om na het verlies van vorige week weer geen zeperd te lopen tegen het sterk opkomende Limburgia. Met in de nek hijgende teams Volharding en EFC. Geen makkelijke opgave dus.

Vanaf het begin kwam Wittenhorst met aanvallende gedachten te voorschijn. Dit bracht eindelijk loon naar werken. In de 3de min. kon deze aanvalsdrift succes opleveren. Uit een voorzet van Joost van Rensch kwam de bal op het hoofd van de inlopende Ruud Meijers. Snoeihard verdween de bal in het doel: 1-0.

De wedstrijd had hiermee wat het moest hebben. De thuisclub kon wat makkelijker het doel vinden. Echter Limburgia gaf niet op en zocht ook een bres in de achterhoede van Wittenhorst. Met veel vechtlust kon de defensie het gevaar nog bezweren. Daarom waren de doelpunten voor de pauze schaars.

Het gevaar kwam van de thuisclub. De tweede vrije trap achter elkaar bracht weer succes. In een wirwar van spelers kon het laatste tikje door Jeroen Verkennis in het doel worden geplaatst: 2-0. Tevens was dit de ruststand.

Na de pauze kwam Limburgia met veel power uit de kleedkamer. Wittenhorst moest terug en had het even moeilijk. De aansluitingstreffer moest uitblijven. Na een 6-tal corners met wat gevaarlijke momenten kon Wittenhorst de zaak weer in handen nemen en houden.

Wat Wittenhorst nog meer in verlegenheid bracht was in de 74e min. toen onze aanvoerder Dion van Horne met een rode prent na een stevige ingreep het veld moest verlaten. Trainer Sjoerd van der Coelen greep direct adequaat in. Spits Jeroen ging Dion zijn plaats innemen. Ook toen kon Limburgia geen opening vinden. Wittenhorst bleef de aanval zoeken. Invaller Tom Spreeuwenberg kon zich vrij spelen en de bal in het lege doel plaatsen: 3-0. De wedstrijd leek gespeeld en de beste kansen waren aan Wittenhorst besteed. Een fantastische en belangrijke zege was een feit.

Wittenhorst 1:

Roel van Rens, Ruud Meijers, Dion van Horne, Martijn van Ooijen, Nick Driessen, Koen Jenniskens, Mats van Biljouw, Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch (Tom Spreeuwenberg).

Bekijk de huidige stand van de competitie op de teampagina van Wittenhorst 1.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23 heeft zaterdagmiddag op eigen veld de altijd beladen derby tegen Venray voor de tweede keer dit seizoen gewonnen: 2-1. Na een onnodige achterstand (enkele grote kansen voor Wittenhorst) kwamen de bezoekers op voorsprong. Na rust trok Tom Spreeuwenberg de stand snel gelijk en Jelle Janssen maakte vlak daarna de uiteindelijke winnende treffer. Deze zege geeft wat ademruimte in de strijd om handhaving in divisie 3.
  • Wittenhorst VR1 heeft op eigen veld eenvoudig gewonnen van RKHBS uit Heerlen. Chantal Baghuis was de vrouw van de wedstrijd door vier van de vijf treffers voor haar rekening te nemen. Door deze eclatante zege blijft de ploeg van Richard van Cleef volop in de titelstrijd.
  • Ons G-elftal heeft de derby op eigen veld tegen het G-elftal van sv Venray met 8-5 gewonnen. Door deze mooie overwinning staan de dames en heren stevig op de tweede plek in de 2e klasse.
  • Wittenhorst 3 heeft zich op eigen veld kranig geweerd tegen het tweede elftal van Sporting S.T., maar moest toch het onderspit delven: 2-4. Door deze nederlaag blijven de oranjehemden voorlopig laatste.
  • Wittenhorst 4 heeft op eigen veld het vijfde elftal van Blerick op een brilstand gehouden: 0-0. Beide ploegen blijven hierdoor bij elkaar in de buurt staan op de ranglijst. De Horstenaren staan voorlopig achtste.
  • Wittenhorst 5 heeft op bezoek bij het vierde elftal van MVC '19 redelijk eenvoudig gewonnen: 0-2. De kameraden blijven hierdoor in de race om het kampioenschap. Ga zo door!
  • Wittenhorst 8 heeft zich na de nederlaag in Melderslo op eigen veld gerevancheerd tegen SSA S.V. Lottum - GFC'33 6: 5-1. Met de kwartfinale van de beker in het vooruitzicht, is dit een mooie overwinning waarmee vertrouwen wordt getankt.
  • Wittenhorst 10 heeft de derby op bezoek bij het vierde elftal van Meterik met 1-2 gewonnen. Het betekende alweer de derde overwinning op een rij en een voorlopig knappe zesde plek op de ranglijst.