Wittenhorst 1 loopt uit op concurrentie

12 maart 2023

Wittenhorst 1 heeft zichzelf een goede dienst bewezen door op bezoek bij Deurne met 0-2 te winnen. Door het gelijkspel van Volharding, dat hiermee wel de periodetitel pakte, liepen de Horstenaren uit en verstevigden hiermee de koppositie in de 1e klasse C.

De derde wedstrijd in een week tijd zit er weer op. Geen kleerscheuren overhouden is een goede prestatie van onze ploeg. Het sterke Deurne startte met veel inzet met in hun gedachten dat een zege op Wittenhorst kansen zou betekenen voor de tweede periodetitel.
Zoals gezegd kon Wittenhorst maar moeilijk in het spel komen. Twee gevaarlijke uitvallen konden met de nodige moeite onschadelijk gemaakt worden.
De enige manier waarop de oranjemannen gevaarlijk werden kwam door de uitval van Joost van Rensch die werd gestuit. De pingel die Jeroen Verkennis mocht nemen betekende de 0-1.

Een hachelijk moment voor het doel van Roel van Rens ontstond in de 14e min. toen het Horster doel enkele malen achter elkaar voor een gelijkmaker werd behoed.
Deurne bracht zichzelf hierna in grote problemen. Een grove charge op een speler van Wittenhorst zorgde voor een rode prent. De wedstrijd werd er niet beter op. Vaak lag de wedstrijd stil wegens een blessurebehandeling. Voor rust pakte de thuisploeg zelfs een tweede rode kaart: twee gele kaarten betekende einde wedstrijd voor een verdediger aan de kant van Deurne. Wittenhorst probeerde voor de pauze het verschil groter te maken, echter de mogelijkheden werden niet benut. Rust 0-1.

Na rust kwam Wittenhorst in een dilemma te zitten: wat te doen? Het lijkt natuurlijk makkelijk, maar het gevaar komt op de loer te liggen om bij een uitbraak tegen een zeperd aan te lopen. Het omsingelen was dus het devies. Dit viel toch tegen om af te ronden. Tegen het einde viel dan toch de bevrijdende 0-2. Een voorzet op Willem Heijnen werd keurig afgerond. De belangrijke zege was een feit.

De huidige stand is te bekijken op de teampagina van Wittenhorst 1: Wittenhorst 1 | RKsv Wittenhorst (rksv-wittenhorst.nl)

Wittenhorst 1:
Roel van Rens, Tom Driessen, (Tom Spreeuwenberg), Ruud Meijers, Nick Driessen, Mats van Biljouw, Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens, (Bono Wijnhoven), Koen Jenniskens, (Martijn van Ooijen), Willem Heijnen, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 heeft zichzelf een slechte dienst bewezen door op bezoek bij hekkensluiter Schijndel/DE WIT met 2-1 te verliezen. Hierdoor hebben de onderste vier ploegen evenveel punten en wordt het een spannende tweede seizoenshelft om handhaving te verzekeren.
  • Wittenhorst VR1 heeft de topper op bezoek bij koploper Festilent knap met 1-2 gewonnen. Hierdoor komt de ploeg van trainer Richard van Cleef op gelijke hoogte met de tegenstander van vandaag en worden het spannende weken in de strijd om het kampioenschap.
  • Ons G-team heeft zich kranig geweerd op eigen veld tegen de koploper De Braak G2, maar kwam tekort voor een resultaat: 2-6. Geen schande, gezien de lijstaanvoerder nog alle wedstrijden heeft gewonnen.
  • In een doelpuntrijke wedstrijd heeft Wittenhorst 2 op bezoek bij het derde elftal van Venlosche Boys met 3-3 gelijkgespeeld. Ondanks dit gelijkspel tegen de laagvlieger, bevinden de oranjehemden zich nog altijd op een keurige vierde plek.
  • Wittenhorst 4 heeft op eigen veld eenvoudig met 5-1 gewonnen van het derde elftal van Sportclub Irene. Door deze ruime zege nemen de kameraden verder afstand van de onderste regionen.
  • Wittenhorst 5 won op bezoek bij het vierde elftal van TSC'04 met 1-3 en behoudt hiermee een toppositie in de competitie. Er doen nog maar liefst vier ploegen mee om de titel, dus het worden spannende slotweken van de competitie.
  • Wittenhorst 6 heeft de derby op bezoek bij het tiende elftal van sv Venray met 4-1 verloren. Niet getreurd: ondanks deze nederlaag staan de oranjehemden nog altijd in de middenmoot.
  • Wittenhorst 8 dendert door: op eigen veld werden de dubbele cijfers bereikt tegen het tweede elftal van Kronenberg: 10-1. Hierdoor wordt de koppositie verder verstevigd.
  • Wittenhorst 9 heeft op eigen veld met 2-2 gelijkgespeeld tegen het vierde elftal van Oostrum. De tegenstander van vandaag wordt hiermee op vier punten achterstand gehouden en een uiteindelijke plek in de top-vijf komt zo weer een stapje dichterbij.