Wittenhorst 1 start goed aan bekeravontuur

5 september 2021

Het was weer even wennen. Een eerste bindende wedstrijd spelen in deze coronatijd. Het mocht weer. Veel supporters omzoomden het zonovergoten sportpark. Men wilde kennis komen maken met de nieuwe trainer en veelal nieuwe selectie.

Deze bestond uit enkele oudgedienden aangevuld met veel jeugd. Een grote vraag was hoe deze spelers het voor mekaar zouden krijgen. Gezien de prestaties in het verleden hoefden we daar ook niet zo druk over te maken.

Vanaf het begin liet de thuisclub zien dat de aanval de beste verdediging is. Nick Driessen wilde met een poeier de doelman verrassen. Gevolg corner. De wedstrijd bleef eigenlijk in het voordeel van Wittenhorst voortkabbelen. In de 36e min. konden de oranjemannen verdiend op voorsprong komen. Doelpuntenmaker Jeroen Verkennis (1-0). Een minuut later stonden de Maastrichtenaren met een man minder in het veld. Een grove charge kon de scheidsrechter niet onbestraft laten.

Vlak voor de pauze strafte Jeroen Verkennis een fout in de achterhoede resoluut af en zo werd de voorsprong verdubbeld (2-0).
Na de pauze liet Wittenhorst weer enkele mooie aanvallen volgen. Met een corner werd in de 57e min. de derde treffer door Nick Driessen fraai binnengekopt (3-0).
De wedstrijd was gespeeld. Wittenhorst verzuimde de eindstand nog wat ruimer te laten vallen. Een redelijk goede wedstrijd waarmee de ploeg verder kan.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Ruud Meijers, Bart Zanders, Dion van Horne, Jeffrey Cuppen (57. Mats v. Biljouw), Bono Wijnhoven, Nick Driessen (60. Daan Driessen), Joep Beurskens, Giel Beurskens (57. Niek v.d. Sterren), Joost van Rensch, Jeroen Verkennis.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 kende een solide start van de bekercampagne. In de 'burenruzie' op bezoek bij Sparta '18 2 werd met 0-1 gewonnen. De ploeg van trainer Richard Kleuskens gaf niets weg en kwam dus niet in de problemen op weg naar de eerste drie punten van dit seizoen.
  • De VR1 won de eerste bekerwedstrijd met maar liefst 7-2 in Wanroij. Tegen Constantia maakte Merle Litjens haar debuut in het vaandelteam en bekroonde dit met een prachtig doelpunt!
  • Wittenhorst 3 verloor met het kleinst mogelijke verschil op bezoek bij het vierde elftal van sv Deurne: 1-0. Niet getreurd: volgende week wacht een nieuwe kans, wanneer het tweede elftal van Hegelsom op bezoek komt op sportpark Ter Horst.
  • Het is Wittenhorst 4 niet gelukt om op bezoek bij het vierde elftal van Reuver punten te pakken: 3-1. Gelukkig geldt ook voor ons vierde elftal dat ze een nieuwe kans krijgen én ook op eigen veld: volgende week komt het derde elftal van vvVos al vroeg naar sportpark Ter Horst.
  • Wittenhorst 5 kende geen succesvolle start van het seizoen: op bezoek bij het derde elftal van Leunen werd met 5-1 verloren. Gelukkig geldt voor ons vijfde elftal hetzelfde als voor het derde en het vierde: ook zij spelen volgende week een thuiswedstrijd en wel tegen het tweede elftal van VCA. Een mooie kans om al snel van die hatelijke nul af te komen.
  • Een geweldige start voor Wittenhorst 6, dat op eigen veld solide speelde en vrij eenvoudig met 4-1 won van SV Venray 12. Volgende week reizen de vrienden af naar SVOC '01, dat verloor van Meterik.
  • Ook Wittenhorst 7 wist te winnen en wel met 1-3 op bezoek bij het tweede elftal van BVV '27 uit Blitterswijck. Volgende week spelen de kameraden op eigen veld tegen medekoploper Sporting ST. Wellicht dat beide kemphanen hier al uit gaan maken wie er doorgaat naar de volgende ronde.
  • Wittenhorst 8 deelde de punten met Kronenberg 3: 1-1. Volgende week gaat ons achtste elftal op bezoek bij het vierde elftal van Hegelsom, dat op moment van schrijven nog niet speelde én dus de kaarten nog even voor zich kan houden.
  • Het staat misschien (nog) niet in de voetbal.nl app, maar onze redacteur heeft via Instagram kunnen achterhalen dat Wittenhorst 10 een goede start heeft gemaakt aan het bekerseizoen. Op eigen veld werd overtuigend met 4-1 gewonnen van het dertiende elftal van sv Venray.
  • Last but not least: Wittenhorst 11 zette de hoogste score van de dag neer door met maar liefst 6-0 te winnen van het vijfde elftal van Melderslo. Volgende week kan deze goede start worden voortgezet met een uitwedstrijd op bezoek bij het derde elftal van Hegelsom.