Wittenhorst 1 wint eerste oefenduel

30 januari 2022

De inderhaast ingelaste oefenwedstrijd, nu er weer mag worden gevoetbald, werd tegen Volharding in Vierlingsbeek gespeeld. Ja het mocht weer en daar is iedereen erg gelukkig mee.

Met de volgende formatie begon trainer Sjoerd van der Coelen:

Ravi Arts, Nick Driessen, Dion van Horne, Bart Zanders, Martijn van Ooijen, Joep Beurskens, Mats van Biljouw, Jeffrey Cuppen, Niek van der Sterren, Jeroen Verkennis, Giel Beurskens.

Res..: Sven van Ooijen, Bono Wijnhoven, Tom Driessen, Roel van Rens.

Wittenhorst kon terugzien op een goede wedstrijd en wist voor de rust een groot veldoverwicht op te bouwen. Door doelpunten van Giel Beurskens en Jeroen Verkennis kon Wittenhorst uiteindelijk een fraaie 0-2 zege behalen.

Een goede generale voor de komende competitiewedstrijd uit tegen Geldrop a.s. zondag 6 februari.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 3 heeft op eigen veld een knappe 1-0 overwinning geboekt op concurrent Vitesse '08 uit Gennep. Door deze tweede zege op een rij nestelen de vrienden zich voorlopig keurig in de top-zes.
  • Wittenhorst 5 was op eigen veld niet opgewassen tegen het tweede elftal van Meterik: 1-4. Hoewel de kameraden voorlopig op de laatste plaats staan, staan er nog voldoende wedstrijden op het programma om de rode lantaarn over te geven.
  • Wittenhorst 6 heeft op eigen veld met het kleinst mogelijke verschil gewonnen van het derde elftal van SVEB: 1-0. Hiermee blijven ze in het kielzog van koploper Sparta '18, dat slechts twee punten meer heeft.
  • Wittenhorst 7 heeft met speels gemak gewonnen op bezoek bij het zevende elftal van Sportclub Irene: 0-7. Met 22 punten uit negen wedstrijden nestelen de oranjehemden zich voorlopig keurig in de top-drie.
  • Wittenhorst 9 heeft de topper op eigen veld tegen BVV'27 2 met 1-0 gewonnen. Door de tiende (!) overwinning op een rij is de voorsprong op de bezoekers uit Blitterswijck opgelopen tot zes punten. Een kampioenschap komt hiermee in ieder geval steeds dichterbij....
  • Wittenhorst 10 was op eigen veld niet opgewassen tegen het derde elftal van Meterik: 2-5. Met twaalf punten uit zeven wedstrijden staan de kameraden voorlopig op een achtste plaats. Gelukkig hebben ze nog voldoende wedstrijden in te halen op de concurrentie om zo de komende weken verder te stijgen op de ranglijst.
  • Wittenhorst 11 leed vandaag op bezoek bij het tweede team van RKDSO een nipte 3-2 nederlaag. Gelukkig is er geen man overboord voor de oranjehemden: tot dusver werden vijf van de negen wedstrijden gewonnen en met een voorlopige vijfde plaats heeft men niets te klagen.