Wittenhorst behaalt fraaie zege

5 mei 2013

De voorlaatste wedstrijd thuis tegen OSS'20 uit Oss was voor Wittenhorst eigenlijke een gelopen race voor wat betreft het kampioenschap. De 5 punten achterstand op Bekkerveld kon alleen theoretisch nog ongedaan worden gemaakt.

Maar allereerst moest Wittenhorst dus winnen. Het sterke team van OSS'20 had nog een kleine kans op een periodetitel, maar dan moest alles meezitten.

De eerste helft was er eentje om snel te vergeten. Er gebeurde totaal niks. Het zonnetje vergoedde veel. Na de pauze een veel betere partij. Wittenhorst nam het heft in handen en al heel snel wist Gijs Hagens Wittenhorst op een 1-0 voorsprong te zetten. De teller had hierna veel hoger kunnen zijn, ware het niet dat de spitsen van de thuisclub enkele dotten van kansen misten.

OSS'20 kwam na deze periode sterk terug, maar het vizier stond ook bij hun niet goed afgesteld. Een 10-tal minuten voor het einde kon de thuisaanhang weer juichen. Invaller Gerd Jan Buyssen werd goed weggestuurd en hij kon haarfijn het gaatje vinden, 2-0. Toen OSS'20 vlak voor tijd de aansluitingstreffer binnenschoot was het toch nog spannend. Het laatste fluitsignaal bracht uitkomst en Wittenhorst boekte wederom een fraaie zege. De tweede plek is hiermee definitief. Welke periodetitel dit gaat worden is pas komende zondag bekend.

Bekkerveld werd tevens middels een 0-3 zege op GSV'28 kampioen. Van harte proficiat.