Wittenhorst doet goede zaken

1 februari 2015

Het kan in de krant: waar in het verleden de thuiswedstrijden met slecht weer in Horst steevast afgelast moesten worden, nu echter ging alleen Wittenhorst en Limburgia door. Het was tevens een belangrijk treffen met RVU dat net onder Wittenhorst op de ranglijst bivakkeerde. De winnaar kon wel eens de lachende derde worden. De start was voor de thuisclub dat binnen enkele minuten de openingstreffer had of moeten produceren. Tweemaal was een actie van de doelman noodzakelijk om dit te voorkomen. Het was echter van korte duur want in de 9e min. werd na een prachtige solo van Rob Zanders e dito voorzet Lars Blenckers op de juiste wijze bediend. Het schot dat volgde was onhoudbaar, 1-0. RVU was wakker en probeerde iets terug te doen. Het was voor hun bijna geen doorkomen aan, want toen doelman John Tissen ook nog eens zijn mannetje stond was het voor RVU schijnbaar een onbegonnen werk. Na de pauze ontketende de ploeg uit Rothem een offensief. Ook dit werdniet gehonoreerd. Hoe dit wel moest liet Wittenhorst op een perfecte wijze zien. Binnen 10 minuten was de stand 3-0. Willem Heijnen was de man die opde juiste plek stond. Uit een corner gaf hij het beslissende tikje, 2-0. Wittenhorst ging voortvarend door en uit eigenlijk eenzelfde situatie als het eerste doelpunt werd nu de bal door Jordi Janssen op maat bediend. Rob Zanders maakte hier dankbaar gebruik van en liet de doelman kansloos, 3-0. De wedstrijd was nu gespeeld en in de resterende tijd liet Wittenhorst de teugels wat vieren of de concentratie liet te wensen over. Een mooie zege op een taai spelend RVU dat staat.