Wittenhorst geeft in 2 minuten wedstrijd uit handen

1 september 2012

Het eerste begin is altijd moeilijk zegt het spreekwoord. Dit is ook van toepassing bij de wedstrijd van Wittenhorst tegen SV Meerssen. Het was meteen duidelijk dat de Oranjespelers wat ontzag hadden voor hun tegenstander. Er werd wat lauw begonnen.

Natuurlijk is het even aftasten waar de mogelijkheden liggen. SV Meerssen was de ploeg die het spel wilde controleren en daar ook in slaagde. Het speelde de bal beter rond en had daardoor een veldoverwicht. Echter het afdwingen van kansen verliep ook bij de ploeg uit Zuid-Limburg niet vlekkeloos. Steeds kon de Horster defensie op tijd ingrijpen.

Het eerste gevaar ontstond in de 11e min. toen aanvoerder Daan Hendriks het van afstand probeerde. De poeier kreeg op het laatste moment een curve, waardoor doelman Jannis Gabrielides veel moeite had om de bal te keren. Zo bleef de stand tot aan de rust 0-0 zonder noemenswaardige momenten.

Na de pauze kreeg de wedstrijd een enorme opleving. SV Meerssen begon met een offensief. Bij een scrimmage waren  de bezoekers beter bij de les. Tot slot kon van dichtbij Michiel Pluim binnenschieten, 0-1. Direct na de aftrap – zelden gezien – lag nummer twee in het netje. Een snelle counter op rechts was dodelijk. De Horstenaren waren nog de eerste treffer aan het verwerken toen de gevaarlijke Michiel Pluim alle vrijheid kreeg en met een boogbal verraste hij doelman Sjors Witt, 0-2.

Dit was even schrikken voor de Horstenaren. Hoe deze tegenslag te verwerken? Toch ging de ploeg van Jan Lauers beter spelen. Ineens was alle schroom verdwenen. Er werd veel feller gespeeld. SV Meerssen moest terug. Er ontstonden mooie kansen. Zo kopte invaller Roy Tulmans net over. De aansluitingstreffer leek in de maak. De doelman van de bezoekers wilde van geen wijken weten.  Hij ranselde binnen enkele minuten twee zekere doelpunten vakkundig uit zijn doel. Twee schoten van Rob Zanders, die zeker de eretreffer had verdiend. Het  mocht niet zo zijn. SV Meerssen kon na het laatste fluitsignaal het meeste juichen. Wittenhorst moest erkennen dat routine de doorslag had gegeven.

Wittenhorst:

Witt, Seuren, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, van Summeren, Hendriks, Derks (60. Tulmans), van Asten (68. Blenckers), Hagens (75. Rubie), Verheijen, Zanders.