Wittenhorst JO10-1 imponeert tegen N.E.C

9 december 2023

Wittenhorst JO10-1 kreeg last-minute een hele mooie uitnodiging van profclub N.E.C.. Deze club heeft een talentenprogramma, bedoeld om de kwaliteit van regionaal voetbaltalent te verhogen in vijf geselecteerde regio's rondom Nijmegen. Dit programma biedt haar talenten wekelijkse activiteiten, variƫrend van trainingssessies en Match Days tot een spannende 'Champions League', een toernooi waar de talententeams uit de vijf regio's het tegen elkaar opnemen. Wittenhorst JO10-1 kreeg afgelopen vrijdag de eer om deel te nemen aan een Match Day, georganiseerd bij SIOL in Cuijk.

De wedstrijd zat vol spanning

De aftrap was vroeg, om 16:45, maar om 15:45 ging het team vol enthousiasme naar Cuijk. Na een korte warming-up werd het fluitsignaal gegeven en stond iedereen op scherp. De spanning was direct voelbaar onder de spelers van Wittenhorst. Het spelen tegen een talententeam zorgde voor zenuwen, maar ook voor een gedreven sfeer.

De wedstrijd zelf was een spektakel van vaardigheid en samenwerking. Wittenhorst imponeerde met het vermogen om veel druk uit te oefenen, wat resulteerde in veel verstoringen van het spel van de tegenstander. De trainingen van afgelopen weken ging om het omschakelen en dit werd dan ook veelvuldig gedaan.

Toen de spanning weg was getrokken kwam Wittenhorst goed op stoom. In vier kwarten van 15 minuten toonde Wittenhorst JO10 hun vaardigheden door maar liefst 17 doelpunten te scoren tegen het getalenteerde team van N.E.C., die slechts vijf keer wist te scoren. Dit is een prestatie waar het team met recht trots op mag zijn.

Positieve coaching

Wittenhorst ontving lof voor hun positieve coaching, een benadering die N.E.C. ook graag in hun eigen talententeams ziet. Dit weerspiegelt de waarde die gehecht wordt aan zowel technische vaardigheden als aan de mentale en ethische ontwikkeling van jonge spelers.

SIOL bedankt voor het faciliteren van het veld, N.E.C. bedankt voor deze kans voor onze JO10 spelers. Deze wedstrijden bieden niet alleen een platform voor talentontwikkeling, maar versterken ook de banden met professionele clubs. Wittenhorst is door de ligging partnerclub van VVV-Venlo, maar dit soort wedstrijden zijn natuurlijk ook mooi om te zien.