Wittenhorst lanceert eigen APP

10 augustus 2014

De tijd schrijdt voort en als vereniging willen we ook op het gebied van communicatie inspelen op de nieuwe ontwikkelingen. Vooral de jeugd maakt veelvuldig gebruik van de mobiele apparatuur. Daarom staat de Wittenhorst APP klaar om te downloaden, beschikbaar voor I Phone en Android (vanaf versie 4.1). Helaas is de APP (nog) niet klaar voor Windows Phone. Op dit moment kun je wellicht nog niet alle informatie op de APP lezen. Dit komt omdat de KNVB nog bezig is de competities vrij te geven, in de loop van augustus zal dit worden voltooid. Aan het begin van het seizoen worden de teamfoto’s gemaakt en in de teampagina gezet. Je kunt uiteraard wel al de voorbereidende download en configuratie doen.

APP Sponsors

De APP heeft plaats voor sponsors, er zijn natuurlijk de teampagina’s voor teamsponsors, maar ook is er een aantal aparte pagina’s, waarop sponsors hun bedrijfsnaam en logo kunnen vermelden. Wil je als paginasponsor of teamsponsor van deze gelegenheid gebruik maken of weet je bedrijven die dit willen doen, neem dan contact op met de Commissie Commerciele Zaken, commercielezaken@rksv-wittenhorst.nl

Instructie RKsv Wittenhorst APP:

Onderstaand volgt de instructie om de APP activeren:

• Download de APP RKsv Wittenhorst ( I Phone en Android)
  • Open de APP
  • Registreer via E-mail

-          Vermeld je voornaam en achternaam

-          Vermeld je e-mailadres ( aanbevolen)

-          Klik op registreren

-          Klik op : Ja ik wil registreren met deze naam en mailadres

-          Je kunt je aanmelden als speler, dan wordt direct je eigen team geregistreerd. Ben je geen speler van een team, meld je dan ook niet als speler aan s.v.p.

• Zoek het team waarin je speelt en klik hierop
  • Ben je geen speler, dan kun je alle teams kiezen die je wilt volgen. Wil je ook andere teams volgend, dan kun je dit bij “Instellingen”ingeven.
  • Je komt nu in het basisscherm waarop, nadat de KNVB de competities heeft vrijgegeven, de komende wedstrijd(en) vermeld staat/staan.
  • Straks klik op de wedstrijd en je ziet datum, tijdstip, aanvangstijd, verzameltijd, scheidsrechter etc.
  • Klik op de verdeelbutton links boven aan je scherm
  • En je kunt nu alle onderdelen van de APP bezoeken ( zie beschrijving inhoud APP)
  • Wil je op tijdens de wedstrijd informatie vermelden over de wedstrijd, ga dan op de dag van de wedstrijd naar “Selecteer Live wedstrijd” dan kun je hier online commentaar plaatsen, ook kun je foto’s toevoegen

De inhoud van de APP:

• Startscherm: Het laatste Wittenhorst Nieuws en het wedstrijdprogramma

Klik linksboven op het menu icoontje:

• Informatie: Algemene Informatie Vereniging
  • Programma en uitslagen: als je op de wedstrijd klikt zie je:
    • Type wedstrijd
    • Datum
    • Tijdstip Aanvang
    • Tijdstip aanwezig
    • Scheidsrechter
    • Veld
    • Kleedkamer
    • Aantekeningen bij wedstrijd
    • Eventuele opmerkingen van trainer/leider
    • Afgelastingen ( hier lees je of je wedstrijd is afgelast)
    • Nieuws ( het nieuws van de website wordt getoond)
    • Facebook ( Facebook-berichten van de vereniging worden getoond)
    • Twitter ( Tweets van de vereniging worden getoond)
    • WK Voetbal Nieuws
    • Voetbalpings
    • Mijn team ( dit is het team dat je bij installatie hebt aangegeven, bestemd voor spelers en speelsters)
    • Selecteer Live wedstrijd ( hier kan iedereen op de dag van de wedstrijd commentaren plaatsen ten aanzien van de wedstrijd)
    • Laatste live-verslagen ( uitkomsten van hierboven)
    • Teams: Als je teams hebt geselecteerd kun je hier per team lezen:
      • Team foto
      • Uitslagen in de competitie
      • Stand in de competitie
      • Spelers en Supporters
      • Wedstrijdverslagen
      • Instellingen

Onderaan het menu zit de button “Instellingen”. Hier kun je o.a. de gevolgde teams opnieuw installeren.

Verder het advies om Pushberichten in te schakelen. Dit is van belang omdat je dan “live” kunt meepraten met wedstrijden,  maar ook ontvang je dan de berichten over afgelastingen en andere berichten die we als vereniging via de APP versturen.