Wittenhorst lijdt onnodige nederlaag

28 september 2014

Wittenhorst kan slechts één week genieten van het koploperschap. Reden is de thuisnederlaag tegen Geldrop. In de eerste helft had de thuisploeg, zeker gemeten naar de kansen en het veldoverwicht,  een voorsprong moeten nemen. Er werd te gejaagd en onnauwkeurig gespeeld om het gaatje te vinden. Toen plots vlak voor de pauze na een misverstand in de verdediging Alex Haas van Geldrop de vrije ruimte geboden werd was het diezelfde speler die koelbloedig de bal achter doelman John Tissen in het doel kon schieten. Een onterechte tussenstand dat wel.

Na de pauze eigenlijk eenzelfde spelbeeld. Geldrop vond het prima zo en Wittenhorst was net niet in staat om de juiste eindpass te geven. Het was steeds net niet. Met enkele wissels kon ook dit geen verandering brengen. Grote kansen waren er toch wel, maar het lukte deze zondag gewoon niet.

Wittenhorst 2-Someren 3   3-2

Tegen middenmoter Someren 3 heeft Wittenhorst 2 het danig lastig gehad. Na de onnodige 0-1 ruststand werd er na de pauze wat steviger gevoetbald. Het resulteerde in een 3-2 zege. Maar eerst moest er toch nog een 2-1 achterstand goed gemaakt worden. Heren, toch nog meer bij de les blijven. Doelpunten kwamen van 1-1 Tom Aarts, 2-2 Martijn Coppers, 3-2 Caspar de Swart. De koppositie bleef hierdoor in tact.

Baarlo 2-Wittenhorst 3   1-5

Wittenhorst 3 heeft geflatteerd met 1-5 gewonnen, maar wel een terechte zege. Er werd met veel inzet door alle spelers gespeeld.

Baarlo VR1-Wittenhorst VR 1   1-1

De gehele wedstrijd hebben wij met combinatievoetbal Baarlo alle hoeken van het veld laten zien. In de 17e min. kwamen we op een 0-1 voorsprong vanuit een penalty. Echter in de 37ste min. werd een lange bal verkeerd ingeschat en mede hierdoor scoorden ze de gelijkmaker. Een super goede wedstrijd (op bijna alle vlakten), maar scoren hoort ook bij dit spelletje.