Wittenhorst maakt het thuis af

29 augustus 2015

Het mooie succes van afgelopen dinsdag uit in Huissen tegen RKHVV (hoofdklasser) kreeg zaterdag 29 aug. zijn vervolg.  In het laatste duel  in de groepsfase was DFS uit Opheusden in Horst de tegenstander. Deze zaterdageersteklasser was tot dusver puntloos. Voor Wittenhorst was het daarom zaak om dit treffen te winnen en dan de uitslag van RKHVV-VVA'71 af te wachten.

Wittenhorst begon reeds om 15.00 uur. Met veel vertrouwen gingen de Horstenaren deze wedstrijd tegemoet. De ploeg uit de Betuwe opende de aanval, maar de achterhoede van de thuisclub gaf weinig of niks weg. De eerste de beste gevaarlijke uitbraak van Wittenhorst was meteen raak. Rob Zanders werd goed gelanceerd en uit een moeilijke hoek wist hij toch het net te vinden, 1-0. Uit een offensiefje van DFS kreeg Wittenhorst het toch even moeilijk. Gelukkig maar dat de doelpuntenmaker buitenspel stond en terecht werd deze treffer afgekeurd.

Na de pauze was Wittenhorst wederom de gevaarlijkste ploeg. In de 55ste min. wist Willem Heijnen doeltreffend af te ronden en zo kreeg DFS de genadeklap te incasseren. De kopjes gingen omlaag en Wittenhorst kon freewheelend de eindstreep halen en zelfs nog 2x te scoren. Achtereenvolgens vond Rob Zanders wederom het doel (84. min.) en vlak voor tijd verzilverde Will Spreeuwenberg een terecht gegeven penalty (neerhalen van Daan Verlijsdonk). Zo kwam dan een keurige 4-0 eindstand op het scorebord.

En nu maar wachten op het resultaat van de andere partij. Tegen 20.00 uur kwam het verlossende bericht dat VVA'71 in Huissen met 2-3 had gewonnen en als winnaar poule 39 afsloot. Wittenhorst werd fraai tweede en gaat dus straks spelen in het district Zuid II.