Wittenhorst naar KO-fase

26 augustus 2012

Dit seizoen ligt Wittenhorst de bekercompetitie wel. Na twee gespeelde wedstrijden moest Wittenhorst het in Ulft waarmaken om de goede uitgangspositie een vervolg te geven. Het lukte bijzonder goed.

Op het mooie kunstgrasveld van SDOUC probeerde de thuisclub meteen de toon te zetten, maar dit duurde niet lang. Uit de eerste de beste aanval kreeg Wittenhorst een vrije trap toegewezen. Will Spreeuwenberg schoot vanaf zo’n 20 meter keihard op doel. De doelman kon de bal niet voldoende wegwerken. Een koud kunstje voor de attente Gijs Hagens om de 0-1 binnen te schieten.

In de 11e min. kon Thom Derks de bal ontfutselen en na een solo legde hij de bal panklaar voor Gijs Hagens en dit betekende de 0-2.

Na deze treffer was het gif bij de oranjemannen verdwenen. De thuisclub mocht wat aanvallender voor de dag komen. Echter er ontstond geen enkele doelrijpe kans. Ruststand dus 0-2.

Na de pauze wederom een sterker Wittenhorst dat veelvuldig het vijandelijke doel opzocht. Met wat meer overzicht had de score verder uitgebouwd kunnen worden. Dit gebeurde pas in het laatste kwartier. Een snel en vlot lopende combinatie tussen Roy Tulmans en Gijs Hagens zorgde ervoor dat de bal in de loop van Bram Rubie werd gespeeld. Hij passeerde de doelman op een mooie manier, 0-3.

De strijd was nu zeker gestreden. De stand kreeg geen verandering meer, ook al waren er nog enkele dotten van kanen. Een treffer van Roy Tulmans vond geen ogen bij de grensrechter en zodoende kon Wittenhorst verdiend de kleedkamers opzoeken.

Samen met Juliana’31 gaat Wittenhorst door naar de KO-ronde. We zijn benieuwd wat de loting ons brengt. Venray zou wel heel fijn zijn.

Wittenhorst is klaar voor de competitie a.s. zaterdag. Dan wacht het geroutineerde en sterke team van SV Meerssen.

Wittenhorst:

Witt, Seuren, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, van Summeren (60. van Asten), Hendriks (67. Rubie), Derks (74. Tulmans), Verheijen, Hagens, van Wijk, Zanders.