Wittenhorst niet slagvaardig genoeg

26 augustus 2014

Ook in de tweede bekerwedstrijd liet Wittenhorst makkelijk de punten aan de tegenstander. De wedstrijd kon maar moeilijk op gang komen. Brabantia mocht het spel maken en Wittenhorst probeerde met snelle uitbraken een bres te slaan. Dit lukte prima, want in de 13e minuut kon op rechts Rob Zanders het hazenpad kiezen. De voorzet die volgde werd fraai door Bram Rubie binnengeschoten, 0-1. Deze voorsprong werd eigenlijk zonder problemen vastgehouden, totdat rond het halfuur een onnodige duwfout van Bart Spreeuweneberg met een penalty werd bestraft. Deze pingel werd door Abdelauli Azmani mooi benut, 1-1.

Wittenhorst bleef eigenlijk de gevaarlijkste ploeg en had in de 40ste min. de leiding kunnen nemen, ware het niet dat een verdekt schot van Daan Verlijsdonk tegen de lat belandde.

Na de pauze waren wederom beide ploegen aan elkaar gewaagd. Helaas moest er een ongelukkig moment voor Wittenhorst eraan te pas komen die de Brabanders op voorsprong zette. Een vrije trap genomen door Serigne Niang werd knullig beoordeeld, want de bal verdween in de kortste hoek, 2-1.

Ondanks goed spel toch weer op achterstand. In de slotfase probeerden de oranjemannen toch nog de verdiende gelijkmaker te scoren. De kansen kwamen er, maar de finishing touch ontbrak. Een mogelijke penalty zat er ook niet in. Het bleef tenslotte bij deze ongelukkige nederlaag.

Komende zondag de laatste wedstrijd en wel de uitbeurt naar Oss tegen Hoofdklasser TOP.

Wittenhorst:

Tissen (50. Van den Bekerom), Tom Zanders, Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Spee, Hendriks, Verlijsdonk, Rob Zanders, Rubie (64. Blenckers), Heijnen (70. Van Rens).