In Memoriam Hans van Rengs

27 augustus 2014

Heden bereikte ons het droevige nieuws dat ons lid Hans van Rengs is overleden. Bijgaand het overlijdensbericht

Hans was met name in de jaren 80 en 90 voor de  voetbalvereniging Wittenhorst een prominent figuur. Met Jeu van Issum trok hij in die tijd de kar van het damesvoetbal. Het hoogtepunt was ongetwijfeld het kampioenschap in 1987.

Bij het jeugdvoetbal was Hans eveneens een graag geziene gast. Hij was o.a. als leider betrokken bij het succesvolle C1 dat in 1994 winnaar werd van de Bisschopsbeker. Dit team klopte in de finale het Maastrichtse RKVVL met 6-2. Als trouwe supporter van het vaandelteam van Wittenhorst was Hans vaak aanwezig bij uit- en thuiswedstrijden.

Heel wat jaren was Hans betrokken bij de organisatie van de welbekende voetbalweken. Dit was voor Hans steeds weer een activiteit waarin hij zijn ei kwijt kon. Met veel passie en humor was hij voor de vele deelnemers een spil en aanspreekpunt bij de diverse onderdelen.

Zijn passie als verzorger etaleerde Hans vele jaren en tot voor kort bij het korfbal. Als voetballer schakelde hij vliegensvlug om in deze tak van sport. Hij sprak met veel enthousiasme als hij het over korfbal had.

Zijn aanstelling als conciërge aan de openbare Jenaplanschool de Keg in Venray was voor Hans absoluut een schot in de roos. Met veel liefde deed hij dit werk. Staan en werken tussen de jeugd was een feest voor Hans. De schooljeugd had daarom graag met Hans van doen. Het was dan ook een grote schok toen het bericht kwam dat Hans heel  ernstig ziek was.

Bij Wittenhorst zal Hans in dankbare herinnering blijven voortleven. Heel veel dank voor al je inzet.

Wij wensen de familie heel veel sterkte om dit verlies te dragen.

Bestuur en leden RKsv Wittenhorst