Wittenhorst ontvangt erkende status “Lokale Jeugdopleiding”

31 december 2020

Wittenhorst heeft de landelijk erkende status van “Lokale Jeugdopleiding” ontvangen van de KNVB. De erkenning is het resultaat van een uitgebreide audit die afgelopen seizoen doorlopen is.

Tijdens de audit heeft Wittenhorst aangetoond aan de kwaliteitseisen te voldoen voor de status van “Lokale Jeugdopleiding”. Wittenhorst is, na EVV Echt, de tweede Limburgse club met deze erkenning. In Nederland mogen in totaal slechts 46 verenigingen deze status voeren.

Uit de audit blijkt dat Wittenhorst een ambitieuze vereniging is met een goed georganiseerde jeugdopleiding. De vrijwilligers zijn enthousiast en betrokken en zetten mooie stappen in het continu ontwikkelen van de jeugdopleiding.

Bestuurslid Technische zaken Joop Theunissen is zeer te spreken over de erkenning: “Als vereniging willen we een hoogwaardige jeugdopleiding bieden. Dit past bij onze ambitie om de aantrekkelijkste voetbalvereniging in de regio te zijn, maar ook bij ons streven om selectiespelers vanuit de eigen jeugd op te leiden. Ik ben erg trots op de vrijwilligers die zich inzetten voor onze jeugdopleiding. Dit is een geweldig resultaat.”

De audit is onderdeel van het Kwaliteit en Performance Programma voor jeugdopleidingen, uitgevoerd door de KNVB en adviesbureau NMC Bright. Andere clubs die de status Lokale Jeugdopleiding mogen voeren zijn onder andere: SV Spakenburg, VV Katwijk, GVVV Veenendaal, Blauw Geel 1938, JVC Cuijk en Orion Nijmegen.

Speciaal woord van dank namens het bestuur aan de Wittenhorst-commissie die dit traject heeft geleid. De complimenten vanuit de auditors over de goede aanpak en brede betrokkenheid zijn hun verdiensten.