Wittenhorst sluit jaar af met 3-punter

14 december 2014

In deze laatste wedstrijd en tevens de laatste van de eerste helft heeft Wittenhorst een belangrijke zege van 1-2 opgeleverd. Het werd een zege die tot stand kwam zonder hoogstaand voetbal, misschien wel de slechtste van het seizoen. De punten zijn binnen en dat is op dit moment het belangrijkste.

Susteren was vanaf het begin de ploeg die met veel meer flair speelde. Wittenhorst had alle moeite om het gevaar af te wenden. Het had zeker tot de mogelijkheden kunnen behoren dat Susteren met 2-0 voor had kunnen staan. Wittenhorst kwam heel langzaam op toeren en kon zelfs op voorsprong komen. Bram Rubie werd fraai gelanceerd en kon de doelman met een mooi schot passeren, 0-1. Dit was tevens de ruststand, het had zomaar 3-4 kunnen. Na de pauze eigenlijk eenzelfde spelbeeld. Susteren zocht met veel inzet het Horster doelgebied. Doordat de Horstenaren veel te gemakkelijk de bal inleverde was het moeilijk om wat rust te brengen. Omdat Susteren verzuimde om de gelijkmaker te scoren kwam Wittenhorst toch weer in de wedstrijd. In de 67. min. kon Daan Verlijsdonk pas gestuit worden door middel van een overtreding. Bram Rubie zorgde voor de 0-2. De wedstrijd leek gespeeld, maar dit pakte toch anders uit. Wittenhorst kwam in de verdrukking en eindelijk kon Susteren 3 minuten voor tijd de aansluitingstreffer noteren. In de slotfase had het nog alle kanten kunnen uitgaan. Wittenhorst claimde een penalty, maar hiervoor miste Bram een pingel. Het eerd een bloedstollende slotfase. Er werd tenslotte niet meer gescoord en daardoor won Wittenhorst met enig geluk deze wedstrijd winnend afsluiten.