Wittenhorst stunt in Huissen

25 augustus 2015

Wittenhorst leverde een puike prestatie door in het Gelderes Huissen een knappe 3-2 overwinning te behalen. In het eerste bedrijf was RKHVV wel iets beter, maar het kreeg ondanks een veldoverwicht weinig of geen kansen. Wittenhorst speelde erg slordig en beet eigenlijk te weinig van zich af. De thuisclub kwam in de 24e min. via een schitterend afstandsschot op 1-0. Tot aan de rust waren er geen hoogtepunten. Alleen dat het weer steeds slechter werd.

Na de pauze probeérde de thuisclub met meer snelheid een forcing te maken, maar met veel inzet kon Wittenhorst de schade beperken. Wittenhorst kwam uitstekend terug en zette de wedstrijd op zijn kop. Het speelde met meer flair en dwong enkele mooie kansen af. In de 55e min. Kreeg het de verdiende beloning. Een solo van Rob Zanders werd uitstekend afgerond, 1-1. Enkele minuten later kopte Rob uit een vrije trap net over. Het was dan sneu toen RKHVV uit een prachtige vrije trap weer op voorsprong kwam, 2-1.

Het pleit voor de oranjemannen dat ze het niet opgaven. Het werd dan op zijn wenken bediend. Met soms heel goed voetbal moest de thuisclub achteruit. Wittenhorst kreeg meer ruimte. Willem Heijnen werd de ruimte ingestuurd en verscheen voor de doelman. Met veel moeite kon laatstgenoemde de bal tot corner verwerken. In de slotfase sloeg het hard toe. Invaller Denny Bongers tikte uit een snelle uitbraak de 2-2 binnen. De winst lag toen voor het grijpen. Rob Zanders had de 3-2 op zijn sloffen. Van dichtbij schoot hij naast. Maar het gebeurde toch. In de 88e min. kon tenslotte uit de fijnste uitval over veel schijven Willem Heijnen de winnende treffer binnenschieten, 2-3.

Een stunt van jewelste. Komende zaterdag komt DFS uit Opheusden naar Horst. Wie weet kan Wittenhorst zich nog plaatsen voor de volgende ronde. Aanvang 15.00 uur.