Woensdag 22 april: Walking Football toernooi met VVV Old Stars

21 april 2015

Op woensdag 22 april om 13.30 uur vindt op Sportpark ter Horst, in het kader van de Nationale Sportweek in Sport aan de Maas, de Sportcarrousel voor Senioren plaats.

Samen met Samen in Beweging, HTC Tennis, Bridgeclub Horst en de Jeu de Boules Vereniging wordt een laagdrempelig Sport- en Bewegingsaanbod geboden voor de 50 plussers in Horst aan de Maas. In het kader van een Leven Lang Sport aan de Maas wordt de Nationale Sportweek benut om te laten zien dat sport en beweging ook voor de 55 plusser kan bijdragen tot een goede gezondheid, maar natuurlijk ook gezelligheid. Naast de professionele begeleiding van de begeleidsters van Samen in beweging zal ook Fysiopraktijk Westsingel vertegenwoordigd zijn. Bovendien is Miranda Haegens van Sport aan de Maas aanwezig voor een deskundig individueel advies voor diegenen die op basis van het bewegingsaanbod de passende keuze wil maken.

Alle (klein)kinderen zijn opgeroepen om samen met opa, oma, oom, tante etc. naar het sportpark te komen en als "coach" te functioneren. "Wie neem jij mee tijdens de Nationale Sportweek?"

Walking Football Demonstratietoernooi

Ook vindt een introductietoernooi plaats voor een nieuwe vorm van voetbal, te weten het Walking Football. Dit toernooi wordt georganiseerd in samenwerking met de VVV Old Stars, dat met 2 teams  aanwezig zal zijn. Ook VV Gestel ( Oud PSV) zal deelnemen, maar natuurlijk ook een Old Stars team van Wittenhorst, in combinatie met een aantal afgevaardigden van andere verenigingen.

Ook op andere niveaus wordt de Sportcarrousel bekend gemaakt, zoals bijvoorbeeld op  http://www.tym.nl/nationale-sportweek-in-horst-kids-als-coach-senioren-18586/ . Reindonk zal tijdens de carrousel nieuwsflitsen verzorgen.