Zaal 1 moeizame maar verdiende overwinning

7 september 2012

De kop is eraf...  afgelopen maandag is het zaalvoetbalseizoen 2012/2013 losgebarsten. Na een jaartje 1ste klasse is Zaal 1 helaas weer  terug in de 2de klasse door een ongelukkige samenloop van omstandigheden. De ambities zijn echter om dit jaar wederom kampioen te worden!

Maar laten we de eerste wedstrijd van het seizoen bespreken. Al na enkele minuten overheerste het gevoel dat Wittenhorst de wedstrijd wel zou gaan winnen. Na het missen van de nodige kansen was het echter de beurt aan Panningen 1 om na ca. 10 minuten de openingsgoal te scoren (0-1). Niet veel later stond er zelfs al 0-2 op het scorebord.

Aanvallend wilden de ballen er nog niet in en verdedigend stonden de oranjemannen nog niet scherp. Kans op kans ging verloren waarbij ook het nodige geluk Zaal 1 ontbeerde. Paal, paal, lat etc... Ondanks de opnieuw overtallige mogelijkheden de aansluitingstreffer te scoren wilde de bal maar niet in het net belanden waarbij zelfs nog het gevaar bestond om op een nog grotere achterstand te geraken. Veel ballen werden slordig verspeeld. De counter lag op de loer.

Tegen het eind van de eerste helft zag je de krachten bij Panningen 1 wegebben en het was 2x Vincent die er voor zorgde dat Wittenhorst met een gelijke stand de rust haalde.

In de tweede helft voerde Wittenhorst de druk verder op. Maar ook nu weer was er weer onnodig balverlies op het middenveld waardoor Zaal 1  plots weer tegen een achterstand aankeek (2-3).

Maar na ongeveer 10 minuten in de tweede helft was het tijd voor de Daan-show (Man of the Match). Eerst zorgde hij er met een keurige pass voor dat Peter met een schitterende streep de gelijkmaker kon scoren om daarna zelf via een voorzet van Vincent Wittenhorst voor de eerste maal op voorsprong te zetten. Daarna volgde de mooiste goal van de avond, uit stand werd de keeper verrast door een prachtige bal van Daan in de kruising. De keeper verbouwereerd achterlatend! Maar de Daan-show was nog niet voorbij, wederom een prachtige persoonlijke actie zorgde voor de 6-3. In een tijdsbestek van ca. 5 minuten zorgde Daan ervoor dat een 2-3 achterstand werd omgebogen in een 6-3 voorsprong.

De wedstrijd was in principe gespeeld.  Peter pikte nog zijn tweede goal van de avond mee. Door nog wat slordige momenten mocht ook Panningen nog eenmaal scoren. Eindstand 7-5.

Aanvallend geen vuiltje aan de lucht, verdedigend is er nog wel wat werk te verrichten. Aanvallen doe je met zijn allen in het zaalvoetbal maar het zelfde geldt voor het verdedigen.

De eerstvolgende wedstrijd is Lake Valley 4 uit in Venray op de voor Wittenhorst altijd beruchte zaterdag (17:00).  Dit is het team waarmee we in het seizoen 2010-2011 o.a. in twee schitterende onderlinge ontmoetingen om het kampioenschap streden en waarna uiteindelijk Wittenhorst gedurende de gehele competitie de langste adem bleek te hebben.