16 augustus PULSE Miniorentoernooi Wittenhorst

13 augustus 2014

logo_Wittenhorst.png      Logo_PSV_100.jpg      logo_1.gif

Zaterdag 16 augustus zal alweer voor de 11e maal het PULSE Miniorentoernooi gehouden worden. Dit toernooi wordt door Wittenhorst georganiseerd in samenwerking met de jeugdopleiding van PSV. Het betreft een toernooi voor E-jeugd.

“Het is ons dit jaar weer gelukt om het deelnemersveld naar 16 teams te brengen. We zijn er trots op dat teams zich zelf melden met het verzoek te mogen deelnemen, dat zegt iets over de kwaliteit van dit toernooi”, aldus Hay Emonts (RKsv Wittenhorst)

Het complete deelnemersveld

Diverse clubs uit deelnemersveld komen al meerdere jaren naar Horst.

Ook onder de vele vrijwilligers ontstaat hierdoor een verbintenis met de trainers en leiders van de diverse clubs. Wittenhorst kent elke deelnemende vereniging een begeleider toe, om hen wegwijs te maken door het toernooi. Hay Emonts: ”een aantal van onze teambegeleiders heeft elk jaar “zijn” vaste club.”

Het complete deelnemersveld ziet er als volgt uit

Nederland:

PSV (2 teams)

Feyenoord

VVV-Venlo

Regioteam Horst aan de Maas

Roda JC

Duitsland:

Schalke '04

MSV Duisburg

Fortuna Dusseldorf

Bayer Leverkusen

Borussia Monchengladbach

België:

Club Brugge

Lierse SK

Racing Genk

KAA Gent

Engeland:
Derby County

Team Horst aan de Maas

Uiteraard zal ook Team Horst aan de Maas weer vertegenwoordigd zijn. Dit voetbalteam is samengesteld uit een selectie van spelers van de diverse voetbalverenigingen uit de gemeente Horst aan de Maas. Hay Emonts: “de talenten uit de regio zullen een onvergetelijke dag beleven door te voetballen tegen leeftijdgenootjes uit binnen- en buitenland”. Het selectieteam bestaat uit de volgende spelers:

Juul Wanten (Sparta’18)

Tom Willemsen (Sparta’18)

Tom Driessen (Melderslo)

Luke Geerarts (Hegelsom)

Jannes Craenmehr (Meterik)

Stef Vervuurt (Meterik)

Jasper Reloux (GFC’33)

Ruben Laugs (GFC’33)

Pim van Schendelen (GFC’33)

Jens van kempen (Rksv Wittenhorst)

Sjeffrie Swinkels ( Rksv Wittenhorst)

Opening

Om 9.30 uur zullen de teams klaar staan om zich onder begeleiding van PSV-mascotte Phoxy voor te stellen aan het publiek. Hay Emonts: “ook dit is elk jaar een prachtig moment, als helden worden ze onder applaus door het publiek ontvangen.”