25 augustus ACB PHOXY Cup RKsv Wittenhorst

22 augustus 2013

Dit jaar zal alweer voor de 5e keer de ACB Phoxy Cup georganiseerd worden door RKsv Wittenhorst. Het betreft een toernooi voor de f1-jeugd van alle samenwerkingsclubs van PSV.

Uitdaging

“We zijn er als vereniging enorm trots op dat veel clubs ieder jaar graag weer terug komen en we dit jaar wederom 24 teams mogen verwelkomen. Het is voor de jonge spelertjes natuurlijk een bijzondere uitdaging om zich deze dag te meten met leeftijdgenootjes uit het hele land. Het zijn toch teams waar je niet elk weekend tegen speelt”, Aldus Rob Middendorp,

Dirk Marcellis

Er wordt gestreden om de “Dirk Marcellis Wisselbokaal”. De naamgever van deze bokaal en huidige verdediger van AZ, heeft zijn eerste voetbaltalent als klein jochie vertoond op de velden van Wittenhorst.

De clubs die zullen strijden om deze felbegeerde bokaal, zijn;

VV Acht

CDW Wijk bij Duurstede

Gemert

Dag van de samenwerking: presentatie Art Langeler

Deze voetbaldag staat tevens in het teken van de samenwerking. Derhalve zal in het Parkhotel voor genodigden van de aanwezige clubs een presentatie worden gegeven door Art Langeler (hoofd opleidingen bij PSV).

Voorstellen teams

Rob Middendorp: “Het toernooi wordt om 9.30 uur geopend middels het voorstellen van de voetballertjes aan het publiek, dat is al een happening op zich”. Hierbij zal assistentie worden verleend door PSV-mascotte Phoxy en Wittenhorst-mascotte Moelbaerke.