MSV Duisburg wint 10e PULSE Miniorentoernooi

18 augustus 2013

Voor de 10e keer werd op het Sportpark van Wittenhorst het PULSE Miniorentoernooi gehouden. Vele clubs zien we deze dag ook daadwerkelijke voor de tiende keer terug. Wat aangeeft dat de kwaliteit van het toernooi nationaal en internationaal gewaardeerd wordt. Dit allemaal mogelijk gemaakt door heel veel vrijwilligers, dank hiervoor !!

Het toernooi werd traditioneel geopend door allereerst een optreden van de Dansgarde van “d’n Dreumel”. Vervolgens werden de teams onder begeleiding van de dansgarde voorgesteld aan het publiek.

2013_Pulse_Toernooi_Opening.jpg

Het niveau was hoog, de wedstrijden gingen zeer gelijk op. Waarbij het ’t benoemen waard is dat ook onze jongens van “Horst aan de maas” zich van hun beste kant lieten zien. Ondanks dat de stand anders doet vermoeden, hebben “onze jongens” fantastisch tegenstand geboden aan de betaald-voertbalclubs. Geen enkele wedstrijd zijn ze weggespeeld. Een groot compliment voor Sam, Tom, Michel, Milan, Naim, Julian, Mats, Milan, Joep, Sonni en Koen!! En uiteraard hun coaches.

2013_Pulse_Toernooi_wedstrijdmoment_Team_HadM.jpg

Uiteindelijk werd na de poule wedstrijden langzaamaan duidelijk dat er wel eens een Duitse finale zou kunnen ontstaan.  Sterker nog het werd een derby tussen 2 clubs uit Nordrhein-Westfalen: MSV Duisburg-Schalke’04. Een echte kraker waarbij beide clubs beschikken over een fanatieke achterban. Ook alle uitgespeeld teams kwamen kijken wie zich als uiteindelijke winnaar mocht kronen. De wedstrijd was lange tijd spannend, waar Schalke’04 het beste van het spel had. Toch kwam Duisburg door een gelukje op 1-0. Schalke’04 leek hierdoor wat uit het veld geslagen. Ondanks verwoede pogingen van Schalke, onder aanvoering van uitblinker en speler van het Toernooi, Erik Lanfer, om een verdiende gelijkmaker te scoren hield MSV Duisburg stand.

Hierdoor mag MSV DUISBURG zich KAMPIOEN van het toernooi noemen.

2013_Pulse_Toernooi_Winnaar_MSV_Duisburg.jpg

De volledige eindstand is als volgt:

1             MSV DUISBURG

2             Schalke ‘04

3             Lierse SK

4             PSV 2

5             PSV 1

6             Feyenoord

7             Bayer Leverkusen

8             Derby County

9             KRC Genk

10           KAA Gent