31 augustus ACB Phoxy Cup RKsv Wittenhorst

30 augustus 2014

logo_Wittenhorst.png Logo_PSV_100.jpgACB_logo.jpg

Op 31 augustus 2014 vindt op Sportpark ter Horst de 6e editie plaats van de ACB Phoxy Cup. Aan dit toernooi, dat door RKsv Wittenhorst in samenwerking met PSV Eindhoven wordt georganiseerd, nemen de 24 partnerclubs van PSV deel, die hun F teams afvaardigen om de strijd met elkaar aan te gaan.

Dirk Marcellis

Er wordt gestreden om de “Dirk Marcellis Wisselbokaal”. De naamgever van deze bokaal en huidige verdediger van AZ, heeft zijn eerste voetbaltalent als klein jochie vertoond op de velden van Wittenhorst.

De clubs die zullen strijden om deze felbegeerde bokaal, zijn;

Nuenen

Oirschot Vooruit

RKSV schijndel

Uitdaging

“We zijn er als vereniging hartstikke trots op dat dit toernooi al diverse jaren een succes blijkt te zijn. Het is voor de jonge spelertjes natuurlijk een bijzondere uitdaging om zich deze dag te meten met leeftijd genootjes uit het hele land. Het zijn toch teams waar je niet elk weekend tegen speelt en echt van Top-niveau”, aldus Roel Thielen.

Partnerovereenkomsten

Het is gebruikelijk dat alle partnerverenigingen van PSV tijdens een bijeenkomst de jaarlijkse partnerovereenkomst ondertekenen in het Parkhotel Horst. De bijeenkomst staat dit keer in het teken van “Meer dan Voetbal”, waarna tevens een lunch verzorgd wordt.

Naamgever  van het Toernooi: ACB Solutions BV

ACB_logo.jpg

Dit jaar kent het toernooi een speciaal tintje. Toernooi naamgever ACB Solutions viert in 2014 het 20 jarig bestaan. Roel Thielen: “voor ons is ACB natuurlijk van grote waarde, door hun steun heeft het toernooi de juiste groei doorgemaakt”.

Voorstellen teams

Het toernooi wordt om 9.30 uur geopend middels het voorstellen van de voetballertjes aan het publiek. Hierbij zal assistentie worden verleend door PSV-mascotte Phoxy en Wittenhorst-mascotte Moelbaerke, zijn doen een gezamenlijk warming-up met alle spelers.