Wittenhorst beloont zich pas laat

31 augustus 2014

In de laatste bekerwedstrijd kon Wittenhorst een fraaie 2-3 zege boeken op Hoofdklasser TOP. Ook in deze wedstrijd had Wittenhorst een behoorlijk goed veldspel, maar ook nu bleek dat doelpunten maken toch een vak apart is.

Wittenhorst kwam toch op achterstand. Maarten Spanjers kreeg op de rand van de 16 de bal aangespeeld. Het schot dat volgde verdween plots achter doelman Willem Derks, 1-0. De Horstenaren probeerden deze tegenslag weg te poetsen en dat gebeurde al heel snel. Een mooie aanval bracht de bal in een gevaarlijker situatie voor het doel. Een scrimmage volgde en het was Rob Zanders die inschoot, 1-1. Wittenhorst bleef de gevaarlijkste ploeg. Zo kon JordI Janssen bijna scoren toen z'n schot via de doelman over de lat werd getikt. Maar vlak voor de pauze nam het toch verdiend de leiding. Via een voorzet van Rob Zanders belandde de bal voor de schietgrage Daan Hendriks. De aanvoerder schoot beheerst binnen, 1-2.

Na de pauze zakte het spelpeil enigszins. Een grote onoplettendheid zorgde ervoor dat de oprukkende Aram Pusters simpelweg een vrije doorloop kreeg. Het schot dat volgde betekende de 2-2. Het laatste kwartier was toch weer voor Wittenhorst, mede doordat TOP snel achter elkaar twee veldverwijzingen kreeg door elk 2x geel. Het duurde heel lang voordat Wittenhorst dit uit kon spelen. Het tempo was veel te laag en de spelers durfden geen pressing te maken. Pas twee minuten voor tijd kon Bart Spreeuwenberg eindelijk het laatste tikje geven en zo kreeg Wittenhorst daarna toch de verdiende zege.

Wittenhorst:

Derks, Ton Zanders (58. van Asten), Bart Spreeuwenberg, Will Spreeuwenberg, Bart Zanders, Janssen, Verlijsdonk (58. Houben), Hendriks,, Rob Zanders, Rubie, Heijnen (75. Schavotje).

De reserveteams van Wittenhorst presteerden eveneens goed. Door een 7-3 zege op IVO 2 werd de ploeg met groot gemak eerste en gaat dus naar de volgende ronde.

Het 3e elftal kon in Leunen tegen de reserves een mooie 1-3 zege behalen. Echter doordat Venray 4 royaal won komt het 3e elftal een doelpunt tekort om ook door te gaan.