DBS en ODC terechte winnaars ACB Phoxy Cup 2014

1 september 2014

Zoals gebruikelijk werden alle deelnemende verenigingen, samenwerkingsclubs van PSV, ontvangen door Riny de Groot van de scoutingafdeling van PSV, dit keer aangevuld met Financieel directeur Ralph Wijnands van sponsor ACB Solutions en burgemeester Kees van Rooij.

ACB_Phoxy_2014.JPG

Onder leiding van Phoxy, die daarna snel terug moest naar Eindhoven voor de wedstrijd van PSV tegen Vitesse, en Moelbaerke,  werd een uitgebreide warming up gedaan, waarna alle teams klaar waren om de strijd aan de te gaan om de felbegeerde ACB Phoxy Cup, de Dirk Marcellis wisselbeker.

ACB_Phoxy_2014-5.JPG

Het startsein voor de wedstrijden werd gegeven en het werd een dag vol spelplezier, volgens PSV terecht een van de belangrijkste factoren voor het toernooi.

ACB_Phoxy_2014-21.JPG

Na verloop van tijd werd duidelijk dat de finale zou worden gespeeld tussen DBS, de winnaar van vorig jaar, en ODC. Was het weer de hele dag prima, tijdens de finale waren de weergoden het toernooi niet goed gezind en kwam het met bakken uit de lucht. Een ware stortbui met regen en hagel bracht de organisatie ertoe de wedstrijd te staken en beide finalisten uit te roepen tot winnaar van de Phoxy Cup 2014. Alle spelers ontvingen een medaille en een PSV pen.

ACB_Phoxy_2014-28.JPG

Foto kantine: Vanwege de veelvuldige regen werd de prijsuitreiking in de kantine gedaan

Naast de kampioenen werden de volgende spelers gehuldigd:

Snelheidsmeter - Kjell Kwast (DBS) met 71 km. per uur.

Beste speler van het toernooi - Stijn van der Wal (VOAB).

Beste keeper van het toernooi - Tycho Kotten (vv Acht).

ACB_Phoxy_2014-31.JPGACB_Phoxy_2014-30.JPG

Foto: De winnaars van de ACB PhoxyCup 2014 met de Dirk Marcellis Beker

Meer dan Voetbal:

Tijdens de ochtend waren de bestuursleden van de verenigingen uitgenodigd voor de traditionele PSV Partner-bijeenkomst in Parkhotel Horst. Ralph Wijnands sprak de deelnemers toe namens toernooi sponsor ACB Solutions, dat dit jaar jaar haar 20 jarig bestaan viert. Tijdens een interessante bijeenkomst deelden vertegenwoordigers van Wittenhorst, PSV en de Stichting Meer dan Voetbal hun ervaringen met betrekking tot de maatschappelijke doelstellingen en vond een forumdiscussie plaats waaraan ook Burgemeester Kees van Rooij deelnam. Al snel bleek dat de maatschappelijke samenwerking tussen de Gemeente Horst aan de Maas en Wittenhorst een voorbeeld is van hoe de gemeentelijke overheden en verenigingen met elkaar kunnen omgaan in de toekomst. Burgemeester Kees van Rooij maakte nog eens duidelijk dat de verenigingen niet moeten afwachten maar vooral zelf initiatieven kunnen ontplooien om allerlei samenwerkingsvormen tot stand te brengen.  “Praat niet alleen met een wethouder van Sport, maar betrek ook de andere disciplines bij de initiatieven omdat juist de combinatie van alle aandachtsgebieden leidt tot een succesvolle samenwerking”.

ACB_Phoxy_2014-7.JPG

Foto: Roel Thielen van RKsv Wittenhorst presenteert de commissie Maatschappelijk Verenigen

Na de discussie werden alle samenwerkingsovereenkomsten tussen PSV en de Partner Clubs getekend en werd gezamenlijk geluncht. Vervolgens ging iedereen weer snel terug naar sportpark Ter Horst om de wedstrijden te bekijken.

Een woord van dank is zeker op zijn plaats voor de hardwerkende vrijwilligers van Wittenhorst, in het bijzonder Rob Middendorp, voor wie deze editie van de ACB Phoxy Cup zijn laatste was. Rob, bedankt voor jouw inspanningen, je hebt jaren achter elkaar bijgedragen tot het succes van dit toernooi. Rob draagt het stokje over aan Roel Thielen, die met verve, samen met de vele vrijwilligers, deze mooie dag begeleidde. Ook een woord van dank aan toernooi-sponsor       ACB Solutions, namens allle deelnemers en betrokkenen van harte gefeliciteerd met het 20 jarig bestaan.

Alle foto’s van het toernooi zijn te vinden op: Fotoalbum ACB Phoxy Cup 2014