Bestuur aan het woord #4

1 maart 2021

In deze vierde editie van het bestuur aan het woord praten we je bij over de laatste ontwikkelingen bij Wittenhorst.

Competitie senioren categorie A niet hervat
Het zat er al een beetje aan te komen, maar helaas heeft de KNVB besloten om de competities van de senioren categorie A dit seizoen niet meer te hervatten. Voor de jeugdteams kunnen de competities wel nog hervat worden. Dat wordt na de volgende persconferentie van de regering hopelijk duidelijk. Uiteraard vinden we het erg jammer dat dit besluit genomen is. We kijken nu naar de mogelijkheden voor een regionale competitie met teams uit de omgeving. De contacten liggen er, dus als er binnen de richtlijnen ruimte ontstaat, maken we dit meteen concreet.

Trainen tot en met 26 jaar
Het lichtpuntje van de laatste persconferentie was dat het voor jongeren tot en met 26 jaar weer mogelijk wordt om vanaf 3 maart te trainen.  We zijn direct begonnen om de nieuwe trainingsschema’s samen te stellen (want de avondklok blijft gehandhaafd). Deze staan inmiddels ook op de website. We willen in dit kader benadrukken dat leden ouder dan 26 NIET mogen trainen, dus ook niet als een deel van het team wel onder de 27 is. Alleen leden tot en met 26 jaar mogen trainen. We kunnen ons absoluut geen boetes permitteren, dus we gaan controleren op deze regel!

Nieuw trainershome en opgeknapte kantine
We hebben eerder al gemeld dat er hard gewerkt wordt aan een eigen ruimte voor de trainers. Het trainershome is inmiddels bijna gereed en het is een prachtige plek geworden voor de trainers! Complimenten aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt! Ook in de keuken schieten de werkzaamheden aardig op. Het nieuwe keukenmeubilair wordt besteld waarna ook deze ruimte gloednieuw is. Inmiddels hebben we een aantal enthousiaste leden gevonden die met ons de kantine een kleine opknapbeurt gaan geven. Dus als we straks weer mogen sporten hebben we een prachtig vernieuwd clubhuis!

Vernieuwing kunstgrasvelden
Komende zomer worden de kunstgrasvelden bij Wittenhorst (en ook die bij Sparta’18) door de gemeente vervangen voor nieuwe exemplaren. We zijn samen met Sparta’18 in overleg met de gemeente over de infill die gebruikt wordt op de nieuwe velden. Het huidige rubbergranulaat heeft niet onze voorkeur. Dit zal namelijk op termijn waarschijnlijk verboden worden en in het verleden zijn zorgen geuit over de gezondheids- en milieuaspecten van deze infill. Ons advies richting de gemeente is daarom om kurk te gebruiken. Kurk heeft zich de afgelopen jaren bewezen als duurzame infill. Het geeft, vergeleken met het rubbergranulaat, geen hinderlijke geur af op warme dagen en de ervaringen van voetballers op dergelijke kunstgrasvelden zijn erg positief. Dit heeft dus onze voorkeur. We houden jullie op de hoogte van de keuze die uiteindelijk gemaakt is.

Enquête betrokkenheid
De afgelopen periode hebben we een enquête gehouden onder de leden. Doel van de enquête is om te peilen hoe jullie over verschillende thema’s denken zodat we hier rekening mee kunnen houden. Er zijn in de enquête allerlei ideeën geopperd. Een aantal daarvan zijn helaas wat ambitieus, maar sommige ideeën helpen ons echt verder. Dank voor deze input. Wat we nu graag doen is een aantal vrijwilligers zoeken die de verschillende onderdelen van onze vereniging goed vertegenwoordigen (senioren, dames, jeugd, zaal, vrijwilligers, kantine, enz). Met deze groep gaan we een bijeenkomst houden (als dat weer mag) waarin we samen de geopperde ideeën willen concretiseren. Wil je hierbij aansluiten? Stuur dan een mail naar Bob Obers (bobobers@rksv-wittenhorst.nl). Na de bijeenkomst komen we bij jullie terug met de concrete resultaten.

Tot zover deze editie van het bestuur aan het woord. Heb je ideeën, vragen of loop je ergens tegenaan? Laat het ons weten!

Namens het bestuur

Ron van den Bekerom