2-daagse sportclinics voor honderden Britse studenten

4 april 2023

Vandaag en morgen zijn honderden tieners weer onderdeel van een speciaal evenement in Horst aan de Maas. Voor de zesde keer wordt Sportsweek Horst georganiseerd door Absolute Travel & Tours. Engelse studenten in de leeftijd van 13 tot 17 jaar krijgen de kans om de Nederlandse cultuur te ervaren terwijl ze ook speciale clinics doen. Een geweldige kans voor Engelse studenten om naar Nederland te reizen en sportclinics te volgen. Onze voetbalclub is een van de locaties deze week.

Absolute werkt samen met Q&Q Sport Events. Deze koos Wittenhorst als de perfecte locatie voor de tweedaagse clinics vanwege onze goed georganiseerde faciliteiten. "Alles is altijd erg goed geregeld en de kinderen kunnen met veel plezier twee dagen gebruik maken van al jullie faciliteiten." geeft Coen aan, eigenaar van Q&Q Sport Events. Normaal zijn er 400 spelers op ons sportpark. Helaas is de animo minder groot door de effecten van de pandemie. Maar dat hoeft de pret niet te drukken.

Sportweek Horst

Sport is het centrale thema van deze week. De leerlingen zullen niet alleen voetbalclinics volgen bij Wittenhorst, maar ook anderen sporten bij Sporting SV in Tienray, Nederweert, Beesel en Boxmeer. Een echte sportweek dus. De voetbalclinics worden gegeven door deskundige trainers uit Norwich, zodat de leerlingen de best mogelijke leerervaring krijgen. Voor studenten in het Verenigd Koninkrijk is het normaal om veel aan sport te doen op school, maar in Nederland is dat niet het geval. Daarom is het geweldig dat scholen uit het Verenigd Koninkrijk clubs bezoeken om hun leerlingen een unieke kans te bieden om sportief bezig te zijn en verder te ontwikkelen.

Het is geen verrassing dat de clinics een hit zijn bij veel spelers. 's Ochtends hebben de studenten trainingen en clinics en 's middags hebben ze wedstrijden. Naast de clinics krijgen de studenten de kans om de Nederlandse cultuur te verkennen door populaire attracties te bezoeken, zoals het PSV-stadion en Phantasialand. Een geweldige kans voor studenten om te leren van toptrainers, nieuwe vrienden te maken en een nieuwe cultuur te verkennen. Mooie dat we als amateurclub daar op deze manier aan bij kunnen dragen.