Wittenhorst 1 slaat gat van zeven punten

2 april 2023

Wittenhorst 1 heeft met een overtuigende 0-3 zege bij Schaesberg een gat van zeven punten geslagen met nummer twee EFC uit Eersel. Ondanks het gemis van enkele vaste basisklanten wisten de Horstenaren een prima wedstrijd op de mat te leggen. Giel Beurskens (2) en Joost van Rensch zorgden voor de doelpunten, waar JO19-1 speler Stijn Martens zijn verdienstelijke debuut maakte voor het eerste elftal.

Met het ontbreken van spits Jeroen Verkennis en aanvoerder Dion van Horne stond daartegenover de inzet in de tweede helft van Joep Beurskens, daardoor kon Wittenhorst de wedstrijd met enig optimisme beginnen. Joep moest enige tijd verstek laten gaan wegens een kwetsuur.

De wedstrijd werd door Wittenhorst op gang gezet, maar de eerste poging tot een goal kwam van de thuisclub. Roel stond paraat. Het overwicht kreeg via Giel Beurskens een drietal uitstekende kansen. Echter in de 22e min. kreeg Giel een droompass van Nick Driessen. De doelman was kansloos op de snelle doorbraak: 0-1.
Bijna identiek ontstond in de 38e min. de tweede doorbraak. Het was weer Giel die fraai afrondde: 0-2. Wittenhorst kon met een goed gevoel gaan rusten.

In de tweede helft probeerde Schaesberg wat aan te zetten. Enige druk moest door Wittenhorst afgewend worden. De goed spelende achterhoede stond paraat, waardoor er voorlopig geen gevaar ontstond. Aan de andere kant kwam er een fase dat Wittenhorst veel kansen creƫerde, maar het afwerken had beter gemoeten.
Een schot van Joost tegen de paal en enkele missers van Tom Spreeuwenberg had met wat meer geluk de stand een ander aanzien kunnen geven. In de 70ste min. kwam Joost van Rensch weer in beeld. Een snelle uitbraak betekende de 0-3.

Wittenhorst vond het schijnbaar welletjes. Een keurige overwinning was het resultaat, met gevolg dat er nu 7 punten voorsprong op de nr. 2 is ontstaan. Komende Paasmaandag om 14.00 uur staat de 1/8 finale in de beker op het programma tegen Handel.

Wittenhorst 1:
Roel van Rens, Ruud Meijers, Nick Driessen, Martijn van Ooijen (Joep Beurskens), Mats van Biljouw, Stijn Martens (Jeffrey Cuppen), Koen Jenniskens, Daan Verlijsdonk, Giel Beurskens (Gijs Christiaens), Willem Heijnen (Tom Spreeuwenberg), Joost van Rensch (Kevin van Asten).

Bekijk de huidige stand van de competitie op de teampagina van Wittenhorst 1.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 kon op eigen veld geen vuist maken tegen Nuenen O23-1: 0-3. De ruststand was al bij rust bereikt. Ondanks deze nederlaag hebben de oranjehemden een buffer naar de onderste ploegen. De volgende tegenstander is koploper Orion uit Nijmegen.
  • Wittenhorst VR1 blijft verweven in een ontzettend spannende titelstrijd met Festilent. De ploeg van trainer Richard van Cleef won eenvoudig in Geldrop: 0-4, waar de concurrent ook weer wist te winnen. Met nog slechts drie duels voor de boeg, staan de ploegen in puntenaantal gelijk.
  • Ons G-elftal wist opnieuw te winnen, ditmaal op bezoek bij NWC uit Asten: 0-4. Door deze derde overwinning op een rij is de tweede plek inmiddels stevig in handen.
  • Wittenhorst 2 verloor op bezoek bij de aanstaande kampioen SVEB 2 met 4-1. Ondanks deze nederlaag staan de oranjehemden keurig in de top-vijf.
  • Wittenhorst 3 heeft de strijd om de voorlaatste plaats overtuigend gewonnen van het tweede elftal van Merselo: 6-1. Omdat de Horstenaren meer wedstrijden hebben gespeeld, staan ze op verliespunten nog onderaan.
  • Wittenhorst 5 heeft de topper op eigen veld overtuigend met 6-2 gewonnen van het vierde elftal van H.B.S.V.. Door deze klinkende overwinning is de voorsprong op de nummer twee uit Hout-Blerick nu drie punten, waar de Horstenaren ook nog een wedstrijd tegoed hebben. Het kampioenschap komt hiermee dichterbij. Gefeliciteerd!
Debutant Stijn Martens