Comfortabele zege Wittenhorst 1 op Volharding

11 september 2022

Het tweede treffen in de bekerstrijd ging tussen beide eersteklassers Wittenhorst en Volharding, nadat vorige week de Horstenaren met 1-3 over Boekel Sport zegevierden en Volharding op het nippertje met 2-2 tegen Sparta ’25 kon remiseren. Zo stonden de zaken er nu voor. Het pas gepromoveerde Volharding had dus de taak om in Horst niet te verliezen. Mede doordat de Brabanders niet compleet konden uitkomen door enkele geblesseerden bleek het voor Wittenhorst geen al te moeilijke partij.

Na het fluitsignaal was het reeds eenrichtingsverkeer. Het venijnige schot van Nick Driessen maakte dit reeds duidelijk. Het was afwachten wanneer het doelpunt zou vallen. In de 34e min. kreeg de thuisclub een uitgelezen mogelijkheid om de treffer te scoren toen een speler van Volharding middels hands een rode kaart ontving en de penalty door Jeroen Verkennis omgezet kon worden tot de 1-0.

Volharding moest nog van de schrik bekomen voor aleer de 2-0 in het netje lag. Joost van Rensch wist wel raad met deze vrije kans. Wittenhorst was verder bijzonder coulant met de gasten, want de voorsprong werd niet uitgebreid, ondanks de diverse mogelijkheden die met goed voetbal tot stand werden gebracht. Ruststand 2-0.

Na de pauze bleef de thuisclub de betere ploeg. In de 55e min. zorgde Joep Beurskens met een mooi bal dat Verkennis de score op 3-0 bracht. Volharding kon hier weinig tegenover zetten. Wittenhorst liet het tempo wat vieren, maar maakte in de slotfase nog twee doelpunten. Joost van Rensch kon niet worden gestopt en verdiende een penalty. Spits Verkennis verzilverde deze pingel en dat werd zijn vierde doelpunt deze middag. Tenslotte werd de eindstand bepaald op 5-0.

Komende zondag speelt Wittenhorst thuis tegen Sparta’25 uit Beek en Donk. Deze ploeg speelde 2x gelijk en zal dus in Horst moeten winnen. Wittenhorst is door de zege op Volharding zeker van plaatsing.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts, Tom Driessen, Dion van Horne, Ruud Meijers, Nick Driessen, Bono Wijnhoven (Martijn van Ooijen), Mats van Biljouw (Willem Heijnen), Joep Beurskens (Tom Spreeuwenberg), Giel Beurskens, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch.

Wat verder opviel:

• Wittenhorst O23-1 liet zaterdagmiddag geen spaan heel van de gastheren Trinitas Oisterwijk: 1-14 (!). Met zes punten uit twee wedstrijden en een doelsaldo van 19-2, hebben de talenten hun start in ieder geval niet gemist.
  • Wittenhorst VR1 is de bekerpoule begonnen met een nipte nederlaag op bezoek bij competitiegenoot sv Leveroy: 3-2. Volgende week wacht de eerste thuiswedstrijd van dit seizoen tegen ZSV VR1, dat vorig seizoen nog een competitiegenoot was van de oranjehemden.
  • Wittenhorst 3 beleefde een zware zondagochtend op bezoek bij het derde elftal van sv De Braak. De thuisploeg scoorde maar liefst tien keer: 10-3. Gelukkig kan de eer volgende week nog gered worden in de beker door thuis te winnen van het zesde elftal van Venray.
  • Wittenhorst 4 wist vandaag een tennisscore neer te zetten door op bezoek bij het derde elftal van Reuver met 3-6 te winnen. Vorige week werd er met een soortgelijke uitslag verloren van Meterik (2-6). Zit er tegen Blerick volgende week wellicht een tiebreak in?
  • Wittenhorst 5 had op eigen veld geen kind aan de altijd gezellige kameraden van het derde elftal van Leunen: 5-1. Na de even zo comfortabele zege op Meterik vorige week, lijkt het bekeravontuur zo langzamerhand wel een vervolg te gaan krijgen.
  • Wittenhorst 6 en het derde elftal van Sparta '18 deelden vandaag de punten op sportpark Ter Horst: 2-2. Volgende week kan tegen het vierde elftal van Sportclub Irene de volgende ronde worden bereikt.
  • Na een ruime zege vorige week, leed Wittenhorst 7 vandaag een 4-1 nederlaag op bezoek bij het derde elftal van VVV '03. Volgende week kan de tweede bekeroverwinning alsnog worden geboekt in een thuiswedstrijd tegen het vijfde elftal van Sportclub Irene.
  • Wittenhorst 8 heeft in vijf dagen tijd maar liefst 25 (!) goals weten te maken. Na een doordeweekse 13-0 zege bij het vierde elftal van Meterik, werd er vanmorgen met 12-0 gewonnen van het vierde elftal van SVOC '01. Volgende week gaan de kameraden met het twaalfde elftal van sv Venray uitmaken wie er doorgaat naar de volgende ronde.
  • Wittenhorst 9 verloor vandaag nipt op eigen veld van het vierde elftal van Hegelsom: 1-2. Volgende week kan op bezoek bij Kronenberg de tweede zege alsnog worden behaald.