D1 gaat internationaal.

24 maart 2014

Op zondag 23 maart gingen we de grens over richting Straelen in Duitsland. Kwart voor negen vertrekken. Of niet Bono? Een half uurtje later zijn we op de plaats van bestemming waar we met alle égards ontvangen werden. Er zijn Amerikanen, Duitsers en wij die einzige Holländer. Na een officiele briefing door de Duitse gastheren, met Kaffee und Brötchen kregen we een geweldig mooi programma boekje in handen. Alle teams stonden met teamfoto’s, spelers- en stafnamen genoemd. Helaas was één Duits team niet aanwezig, dus een wedstrijd minder te spelen.

2014-03-23_10.18.00.jpg

Wittenhorst - Oysan
Na de opening ”im Stadion”, moesten we tegen Oysan, een ploeg uit de US of A, Ohio. Deze wedstrijd van 2 maal 15 minuten, hadden we met minstens 4-0 moeten winnen, maar de mooiste aanvallen en kansen werden gemist. Tijdens deze wedstrijd kwamen we letterlijk en figuurlijk in aanraking met het zeer fysieke internationale spel van de tegenstanders. Bij de soms vliegende tackles vlogen onze spelers door de lucht met helaas als gevolg een paar flinke blessures. Zo blijkt maar weer dat de eredivisie toch iets anders is dan de Europa league. Einduitslag, teleurstellend 0-0.

Wittenhorst - SV Straelen.
We kregen geen tijd om te rusten. Meteen volle bak. We hadden in januari tegen Straelen geoefend, dus we wisten dat het zwaar ging worden. We komen snel op een 2-0 achterstand. Niek scoort de 2-1 voor ons en we krijgen kansen op meer. Door een paar Kaninchen Löcher verdwijnt de bal met een rare sprong in ons doel. Einduitslag een 4-1 nederlaag, terwijl het qua kansen 4-4 had moeten zijn.

Wittenhorst – Fortuna Dusseldorf
De laatste wedstrijd tegen het grote Fortuna Dusseldorf. Letterlijk en figuurlijk groot. Ik dacht eerst dat het echt Uchebo was die daar in de spits stond. Bono past volgens mij 2 keer in die jongen. Zelfs Mario, onze grensrechter, kon deze jongen recht in de ogen kijken. Helaas hadden wij door het fysieke ongemak na de vele tackles nog maar een stuk of 8 enigszins frisse jongens op het veld staan, dus tegen deze fysieke Duitse kracht was niet op te vechten. Einduitslag 0-8.

Lekker douchen en ook nog eens een lekkere Grillwurst van de organisatie gekregen. Ze waren lekker hè John? Plus vaantjes, een beker en een echte Derby star bal. Deze bal is nu tot onze wedstrijdbal gepromoveerd.

2014-03-23_10.16.12.jpg

Al met een leuke ervaring. Een mooi voorbeeld van Deutsche Gastfreundschaft en Organisation. Daar kunnen wij in Nederland nog veel van leren. Het blijft mooi om te horen, maar we zijn weer uitgenodigd om in Straelen een keer te komen ballen. We geven steeds een mooi visite kaartje af, een applausje voor onszelf.