Danny van den Berghe kandidaat-bestuurslid vrijwilligerszaken en ontwikkeling

6 juli 2023

Danny van den Berghe (29) zal tijdens de Algemene ledenvergadering van oktober 2023 worden voorgedragen als Bestuurslid Vrijwilligerszaken en Ontwikkeling. Hij zal in die hoedanigheid Ron van den Bekerom opvolgen, die na zijn aftreden als voorzitter deze rol het afgelopen jaar op zich heeft genomen.

Danny is inmiddels zo’n acht jaar actief als vrijwilliger bij Wittenhorst. Waar hij begon als trainer in de lagere jeugdelftallen en vervolgens vijf seizoenen leider was bij selectieteams, is hij de afgelopen jaren ook zeer actief geweest als lid van de communicatiecommissie. Hij hield zich bezig met het up-to-date houden van de website en sociale mediakanalen en nam regelmatig interviews af met trainers en vrijwilligers. Daarnaast is hij inmiddels ruim anderhalf jaar actief als commissiehoofd vrijwilligerszaken, waar hij met de commissie inhoud geeft aan het vrijwilligersbeleid.

Zelf reageert hij enthousiast op deze nieuwe uitdaging: “Ik heb het als een groot compliment ervaren dat voorzitter Bart Joosten en Ron van den Bekerom mij hebben gevraagd deze rol in het bestuur op mij te nemen. Ik heb er dan ook niet lang over na hoeven denken om deze uitdaging aan te gaan. Ik hoop mijn steentje bij te kunnen dragen in de alsmaar stijgende lijn die de club te pakken heeft. Ik vind het belangrijk dat een bestuurslid niet alleen ‘lid’ is, maar ook zichtbaar is en met vrijwilligers en leden in gesprek gaat. Dit heb ik dan ook zeker voor ogen. Mijn huidige rol als commissiehoofd vrijwilligerszaken komt hiermee op termijn vrij, maar ik blijf actief betrokken bij de vergaderingen van de commissie. Daarnaast komt mijn rol bij de communicatiecommissie op een lager pitje te staan, maar zal ik incidenteel nog mijn steentje bijdragen.”

In de rol van bestuurslid vrijwilligerszaken en ontwikkeling zal Danny zich met name bezighouden met het ondersteunen van de commissie vrijwilligerszaken om inhoud te geven aan het vrijwilligersbeleid en om een luisterend oor te zijn voor onze leden en vrijwilligers. Daarnaast wordt hij actief betrokken bij (lange termijn)projecten die lopen en tot ontwikkeling zullen komen, zoals de samenwerking met HTC.