De Mini F-competitie is weer gestart

20 september 2013

Vorige week zaterdag is de interne RKsv Wittenhorst Mini F- (vanaf 5 jaar) competitie weer gestart. Deze competitie loopt tot aan de winterstop. De coördinatie van de Mini F ligt in handen van Christel Lemmen, die dit jaar weer 30 kinderen heeft kunnen onderbrengen in de landenteams. Ieder bestaand uit 5 kinderen, jongens en meisjes.

Veel kinderen zijn aangemeld naar aanleiding van het succesvolle Kids event, dat deze zomer bij RKsv Wittenhorst werd georganiseerd. De kleding van de Mini F-teams draagt de naam van sponsor Meulendijks Sport 2000 uit Horst. De teams, Nederland, Engeland, Italië, Portugal, Spanje en Zweden strijden iedere zaterdagmorgen vanaf 11.30 uur, gedurende 2 partijtjes tegen elkaar om het uiteindelijke Mini F-kampioenschap, uiteraard aangemoedigd door de ouders, opa’s en oma’s. Na de wedstrijden nemen alle kinderen strafschoppen, uiteindelijk leidend tot de definitieve strijd om de Mini F Penalty Bokaal. De jongens en meisjes trainen iedere woensdagmiddag.

Hoewel we nog maar net begonnen zijn zal rond de winterstop weer een nieuwe competitie worden voorbereid voor het komende voorjaar. Kinderen die nu nog niet meedoen, maar dat na de winterstop wel graag willen, kunnen zich nu al melden en op de wachtlijst laten zetten. Desgewenst zijn er ook voor nieuwe kinderen mogelijkheden om op woensdagmiddag lekker te komen trainen en alvast te wennen. Ook steeds meer meisjes melden zich aan! De ouders kunnen zich melden bij Christel Lemmen, (organisatiejeugdMiniF@rksv-wittenhorst.nl), die verantwoordelijk is voor de Mini F-organisatie.

We zoeken, ter ondersteuning van de teamleiders, nog ouders, liefst één ouder per team, die wekelijks een kort verslagje willen schrijven van de gespeelde wedstrijdjes, aangevuld met de competitiestand en leuke foto’s, zodat we via de website de resultaten kunnen laten zien. Samen met papa en mama, opa en oma op de site het verslag teruglezen en de foto’s bekijken, een gezellige moment in het weekend (en ook nog  leerzaam voor de kids!) Ben je geïnteresseerd om deze rol (maximaal een uurtje vrijwilligerswerk per week) op je te nemen? Graag even melden bij Christel Lemmen.