Derbywinst Wittenhorst tegen SV Venray

11 december 2023

De belangen waren groot in Horst voor beide ploegen. Wittenhorst snakte, na een aantal onnodige nederlagen, weer eens naar 3 punten en SV Venray wilde de eerste uitzege van het seizoen bewerkstelligen. De drukbezochte derby tussen Wittenhorst en SV Venray werd een prooi voor het collectief sterke Wittenhorst, dat Venray met 3-0 aftroefde en daarmee de aansluiting met de middenmoot in de Vierde Divisie herstelde.

Evenwicht

Beide ploegen hielden elkaar in de beginfase aardig in evenwicht. De kleine kansjes over en weer leverden geen succes op. Het compact staande Wittenhorst maakte het de Venrayse ploeg moeilijk om goed in het spel te komen. Met felle en verbeten duels op het middenveld hield de geconcentreerd spelende thuisploeg de makkelijker combinerende Venraynaren af van het stichten van groot gevaar.

Uitvallen

Wittenhorst bleef loeren op snelle en gevaarlijke uitvallen. In minuut 26 werd spits Jeroen Verkennis gelanceerd, doelman Sjors Witt tikte Verkennis aan in zijn schietpoging en de leidsman wees naar de stip. Jeroen Verkennis wist raad met dit buitenkansje: 1-0. Venray verzette de bakens en zocht fel de aanval. Het vizier van de voorwaartsen stond echter op onzuiver en Roel van Rens toonde zich bovendien een zeer betrouwbare sluitpost bij de oranjehemden.

Ook na rust loerde Wittenhorst opnieuw op de uitvallen. In de 60e minuut werd Joost van Rensch op maat bediend door Jeroen Verkennis en Joost koos de goede rechterhoek: 2-0. Wittenhorst stuurde vervolgens spits Verkennis naar de defensie en bracht met Tom Spreeuwenberg en Daan Verlijsdonk nog wat meer onverzettelijkheid in de ploeg. Deze tactiek had succes want via de middenvelders werd Joost van Rensch weggestuurd; deze wist ditmaal Luc van Kuijck te bereiken, de loepzuivere, bevrijdende derde treffer in minuut 78 was een feit.

Rentree

Na een opvallende rentree, na wekenlang blessureleed, van Joep Beurskens hield Wittenhorst de rijen gesloten en sloot de Noord-Limburgse clash af met een fraaie 3-0 zege. De oranje-zwarten gaan met een goed gevoel de winterstop in met een mooie 8e plaats in de compacte middenmoot van de Vierde divisie.

Bekeraffiche

Zondag 17 december sluit Wittenhorst vanaf 14.00 uur het gloriejaar 2023 af met een prachtig bekeraffiche in en tegen buurgenoot RKSV Meterik, opnieuw een wedstrijd die enorm leeft en ongetwijfeld veel publiek zal trekken! Vooraf aan de wedstrijd zal JO10 van beide clubs tegen elkaar spelen. Dus zorg dat je om 13:00 al langs het veld staat.

Roel van Rens, Tom Driessen (68. Daan Verlijsdonk), Koen Jenniskens (68. Tom Spreeuwenberg), Dion van Horne, Jeffrey Rijkers, Nick Driessen, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch (78. Joep Beurskens), Mats van Biljouw, Luc van Kuijck (82. Willem Heijnen), Ruben Peulen