Derde overwinning op een rij voor Wittenhorst 1

13 maart 2022

De twee wedstrijden binnen vier dagen in het Brabantse land leverde voor Wittenhorst twee fantastische zeges op en wel twee dezelfde uitslagen (2-3). Het sterke Deurne wilde wel weer eens een zege behalen, zo luidde de voortekenen. Vanaf het begin probeerde de thuisclub met veel kracht een overwicht te creëren. In die fase kreeg het veel corners te verwerken, die niet van gevaar ontbloot waren.

Geleidelijk aan kreeg Wittenhorst meer vat op het spel en wist met snel spel duidelijk voor gevaar te zorgen. Rond het halfuur werd Giel Beurskens in de diepte gestuurd. Binnen de beruchte zestienmeter werd hij neergehaald. Jeroen Verkennis mocht het vonnis voltrekken: 0-1. Na weer een aantal corners weggewerkt te hebben was het toch weer Wittenhorst dat pijlsnel richting het vijandelijke doel opstoomde. Uit een boeiende scrimmage was het Joost van Rensch die fraai uithaalde: 0-2. Jammer dat pal voor de rust Deurne op 1-2 kon komen middels Finn v.d. Steijn.

Na de pauze probeerden beide teams de stand in hun voordeel te veranderen. Het eerste mocht Wittenhorst de supporters laten juichen. Joep Beurskens kon doorbreken en zo kon de doelman geklopt worden: 1-3. Beide teams lieten in de laatste fase nog enkele fraaie kansen onbenut. In de spannende eindfase was het de thuisclub die door Thijs Matheij de eindstand op 2-3 kon brengen. Wittenhorst was wederom de bovenliggende ploeg en klimt zo de top-vier binnen.

Wittenhorst 1:

Ravi Arts (Roel van Rens), Nick Driessen (Ruud Meijers), Dion van Horne, Bart Zanders, Nicky Zanders, Bono Wijnhoven, Sven van Ooijen, Giel Beurskens (Niek van der Sterren), Joep Beurskens, Jeroen Verkennis, Joost van Rensch (Mats van Biljouw).

Wat verder opviel:

• Wittenhorst 2 heeft een uiterst knappe 1-3 zege geboekt op bezoek bij middenmoter NWC uit Asten. De ploeg van trainer Richard Kleuskens was al enkele maanden zonder overwinning, dus deze driepunter komt op een welkom moment. Na acht wedstrijden bezetten de Horstenaren de achtste plaats in de Hoofdklasse.
  • Na twee overwinningen op een rij heeft Wittenhorst VR1 vandaag de punten achter moeten laten in Rosmalen: 1-0. Ondanks deze nederlaag staan de dames keurig in de middenmoot: na tien wedstrijden bezet men de zesde plaats.
  • Wittenhorst 3 heeft vandaag ook het tweede elftal van sv Leunen aan de zegekar gebonden: 6-0. Na eerdere overwinningen op Venray, Vitesse '08 en America, werd vandaag alweer de vierde overwinning op een rij geboekt in de 4e klasse. Na twaalf wedstrijden bezetten de kameraden de keurige vijfde plaats.
  • Wittenhorst 4 heeft vandaag op bezoek bij het derde team van SV United spectaculair met 3-3 gelijkgespeeld. Ons vierde elftal bleef hiermee voor de zesde keer op een rij ongeslagen en bezet dan ook de keurige zevende plaats in de 5e klasse.
  • Wittenhorst 5 was vanmorgen niet opgewassen tegen het tweede elftal van DEV Arcen: 4-1. Mede hierdoor bezetten de mannen voorlopig de laatste plaats. Niet getreurd: er staan nog voldoende wedstrijden op het programma om deze situatie om te draaien!
  • Na vijf eclatante overwinningen op een rij, heeft Wittenhorst 7 vandaag een nederlaag geleden op bezoek bij het zesde elftal van Blerick: 3-1. Hierdoor moet de koppositie voorlopig worden gedeeld met VVV '03, dat overigens ook nog twee wedstrijden tegoed heeft.
  • Wittenhorst 8 was vandaag niet opgewassen tegen het tweede elftal van Merselo: 3-0. Ondanks deze nederlaag bezetten de heren de keurige achtste positie en is het gat naar de subtop te overbruggen.
  • Het was vandaag duidelijk dat de bezoekers van SVOC niet uit waren op het maken van een doelpunt. Dat Wittenhorst 9 daarnaast ook nog eens een penalty miste, hielp niet mee. De wedstrijd eindigde dan ook in de brilstand: 0-0. Ondanks dit puntenverlies bezet ons negende team nog altijd de koppositie.
  • Het was een memorabele middag op het hoofdveld van sportpark Ter Horst, waar Wittenhorst 11 voor hun 'Sjans' met maar liefst 8-0 won van het vijfde elftal van VCH. Honderden toeschouwers bewezen Guus een laatste eer. We zullen hier later nog een uitgebreider verslag aan wijden. Na dertien wedstrijden bezetten de kameraden de keurige derde positie.