Dominique live op WDR in halve finale DFB Pokal

11 april 2014

Dominique Janssen heeft de week van haar sportieve leven!

Nederlandse dames onder 19 naar EK

Afgelopen donderdag speelde Dominique Janssen met haar team de kwalificatiewedstrijden voor de Ek met haar team, Nederland Dames onder 19 . Na een verdiende winst tegen Turkije en een moeizaam gelijkspel tegen Ierland werd afgelopen donderdag Oostenrijk verslagen met 4-1. Met de winst in deze  laatste kwalificatiewedstrijd plaatste de Nederlandse dames zich voor de EK in Noorwegen. Een uitzinnige Dominique verliet met tranen van geluk het veld, een prachtige prestatie in haar nog prille carriere.

Nederland_onder_19_naar_EK.jpg

Halve finale Duitse beker:

Met deze prestatie kan ze nog niet op haar lauweren rusten, want inmiddels is ze al weer volop in de voorbereiding voor de volgende uitdaging. Morgen speelt ze met haar team SGS Essen de halve finale DFB Pokal tegen Freiburg. Essen haalde 1 keer eerder de halve finale. Met de finale in zicht is ook dit natuurlijk een wedstrijd waarin Dominique alles wil geven voor een goed resultaat. Essen en Freiburg ontlopen elkaar niet veel in de Duitse competitie, ze staan respectievelijk op de 7een 9e plaats. Dominique treft in deze wedstrijd enkele Duitse internationals en er is haar natuurlijk veel aan gelegen om deze tegenstandsters uit de wedstrijd te spelen. Dat het vrouwenvoetbal in Duitsland leeft blijkt wel uit het feit dat deze wedstrijd voor het vrouwenvoetbal een record aantal toeschouwers zal opleveren in Essen, maar ook zal de wedstrijd live te zien zijn, om 14.00 uur op de WDR!

RKsv Wittenhorst wenst Dominique een prachtige wedstrijd waarin ze het verschil kan maken.