Druk bezochte Nieuwjaarsreceptie RKsv Wittenhorst

5 januari 2014

Zaterdag 4 januari 2014 was de druk bezochte Nieuwjaarsreceptie van RKsv Wittenhorst. Rond 20.00 uur werd het formele gedeelte gestart met de jaarlijkse traditionele nieuwjaarstoespraak van voorzitter Ton Hagens (foto), die lief en leed de revue liet passeren. Onderstaand de kern van zijn betoog.

voorzitter_klein.jpg

“Een terugblik op 2013”

Afscheid

Natuurlijk was er aandacht voor het afscheid van Lei Cox, Mart Wijnands en Mart Wismans, Wittenhorst mensen in hart en nieren.

Sportief

Vervolgens de aandacht voor de sportieve prestaties, Wittenhorst 1 pakt een 2e plaats, Wittenhorst 2 kampioen in de 2e reserve klasse, Wittenhorst 3 promotiewedstrijden! Dames 1 promoveert naar de 4e klasse, Zaal 1 werd kampioen en ook bij de jeugd prachtige successen. Allemaal resultaten die vooraf niet vanzelfsprekend waren.

Samenwerken en verbinden

In 2013 werd invulling gegeven aan het motto van RKsv Wittenhorst, “samenwerken en verbinden”. Denk hierbij aan de sponsoravond in het Parkhotel, het bedrijfsbezoek aan de Limgroup, dat werd aangegrepen om met de Gemeente het partnerschap te ondertekenen.  En niet te vergeten de “Wittenhorst Insite”. De commissie Maatschappelijk Verenigen boekte, in samenwerking met onze partners en sponsoren, de eerste successen als het ging om afstudeerplaatsen, stageplaatsen en werk voor onze leden. In samenwerking met hoofdsponsor en maatschappelijk partner Parkhotel en de gemeente HadM werd een aantal trainingskampen verzorgd, waaronder dat van FC Porto.

Professionalisering met behoud van cultuur

In 2013 werd het voltallige 7 koppig bestuur geformeerd.  Het voetbaltechnisch beleid is geformuleerd en wordt door een volwaardige commissie TZ uitgedragen. De eerste stappen zijn gezet om de commissie Organisatie en Commerciele Zaken, respectievelijk onder leiding van de nieuwe bestuursleden, Olaf Terpstra en Leon Litjens, definitief vorm te geven.

Leuke feitjes 2013:

Paul Ernst werd Erevrijwilliger, groot succes Plus Voetbalplaatjes Album, Dominique Janssen Sport talent van het jaar Horst aan de Maas, Limgroup nieuwe sponsor Wittenhorst 3 en Jong Oranje, Piet Nabben benoemd tot Lid in de orde van Oranje Nassau, Dominique Janssen tekent profcontract bij SGS Essen, nieuwe Ereleden Joep Vervuurt, Jan Siebers en Thei Ernst, Jo Janssen prijs voor Business Partner “de Lange”, Korfbalfusie Meterik, Hegelsom, America en Wittenhorst is een feit, Wittenhorst wordt erkend Leerbedrijf.

“ Vooruit kijken naar 2014”:

Wittenhorst profileer zich als regioclub

De vereniging werkt aan een duidelijke profilering als regioclub, waarbij we ons zowel sportief als maatschappelijk willen onderscheiden: regionale hub voor de KNVB ( regiotrainingen en opleidingen op Sportpark Ter Horst), sportieve evenementen , mede georganiseerd door de KNVB, de samenwerking met PSV (huidige ranking op nr.1), ACB Phoxy Cup en Pulse Miniorentoernooi, de Jeugdopleiding met gekwalificeerde trainers in de regio HadM en er buiten.

Bouwen aan de organisatie

De komende periode staat in het teken van de volwaardige invulling van de diverse commissies. In de eerste plaats natuurlijk het hart van de vereniging, de commissies TZ, Organisatie en Commerciele Zaken, maar daarnaast ook alle andere ondersteunende commissies. Binnenkort  wordt gestart met een actie om gericht naar meer vrijwilligers te zoeken.

Investeren in de jeugd, onze toekomst

Voorbeelden hiervan zijn de minicursussen die door Jan Lauers en Richard Kleuskens zijn verzorgd, de additionele clinics verzorgd door Jan Trienekens van de KNVB, in februari starten minimaal 12 trainers met de cursus Pupillentrainer of Juniorentrainer, deze cursussen staan natuurlijk ook open voor de verenigingen in de regio en worden verzorgd op Sportpark Ter Horst. Dit alles onder regie van Marcel Kuijpers, die verantwoordelijk is voor TZ Opleidingen.

Professionalisering medische verzorging

Fysio Westsingel gaat de algehele regie op zich nemen ten aanzien van de medische verzorging en de opleiding van de verzorgers van onze vereniging.

Evenementen:

Ook in 2014 zal weer een aantal evenementen worden georganiseerd. Voorbeelden hiervan zijn de Engelse scholen, die in april met ca. 700 studenten gebruik gaan maken van ons sportpark, maar ook de viering van het 50 jarige bestaan van sportpark Ter Horst staat voor de deur. Gedurende het 1e half jaar zal de KNVB de districtstrainingen verzorgen op Sportpark ter Horst.

Wetswijziging:

Vanaf 1 januari mag aan jongeren onder 18 jaar geen alcoholische dranken met worden verstrekt en worden we gehouden aan voorgeschreven sluitingstijden.