Dubbelslag Zaal 1

20 november 2012

Dubbelslag Zaal 1

2 wedstrijden in 4 dagen en 6 punten.

ZV United 1 – Wittenhorst 1
Afgelopen vrijdag mocht Zaal 1 aantreden tegen ZV United uit Meerlo. Binnen 30 seconden keken de oranjemannen tegen een 1-0 achterstand aan. Gelukkig werd deze via een prima counter (combi Peter-Vincent) snel weggewerkt 1-1 (Vincent). Niet veel later stond er via een strakke schuiver van wederom Vincent 1-2 op de borden. Het opmerkelijkste moment van de avond volgde toen Vincent zonder reden het veld voor 2 minuten moest verlaten. Hier wist United wel raad mee (2-2). Maar het was nog steeds Vincent time want via een schitterende passeeractie scoorde hij de 2-3. Helaas blesseerde das Futsalphantom zich tijdens een actie dermate dat hij strompelend het veld moest verlaten (waarschijnlijk enkele weken uitgeschakeld).
Op het moment Peter het veld verliet wist United prima te profiteren van de man meer situatie (3-3).
Daarna was het via een lijpe goal van Dorian weer de beurt aan Zaal 1 (3-4).

De tweede helft begon United met een handbal verdediging en wist Wittenhorst maar niet door te breken. United duidelijk loerend op dat ene momentje waarbij Wittenhorst een fout zou maken. Dat gebeurde dus ook en via een messcherpe counter kwam United wederom langszij (4-4). Vanaf dat moment wist Wittenhorst 15 minuten lang geen raad met de handbal verdediging. Tot het moment dat Dorian via een prachtige individuele actie 5 minuten voor tijd de 4-5 wist te scoren. United moest vanaf dat moment definitief zelf komen en hierbij wist Zaal 1 optimaal gebruik te maken van de nieuw ontstane ruimte, 4-6 Johan en 4-7 nogmaals Vincent (streep rechter bovenhoek).

Wittenhorst 1 – ZVV Venlo 2000 1
Na de vrijdag wedstrijd mocht Wittenhorst thuis aantreden tegen ZVV Venlo. Een sterke tegenstander waarbij moeizaam de drie punten in eigen huis werden gehouden. Op basis van het getoonde spel een veel te laag geklasseerde tegenstander. De hele wedstrijd was een tactisch steekspel waarbij ZVV Venlo de boventoon voerde. Wittenhorst maakte bij vlagen een zenuwachtige indruk. Uiteindelijk wist Zaal 1 via een aanval uit het zaalboekje (snelle counter Vincent->Bart V->Bram vrij voor de goal te zetten. Maar nog steeds was Venlo 2000 de bovenliggende partij. Via wederom een perfecte counter tussen Bram en Bart V zorgde Bart V voor de 2-0. Wittenhorst groeide langzaam beter in de wedstrijd. Maar het vertoonde spel van Venlo 2000 zorgde allerminst voor rust op veld en de bank. Het was mede te danken aan de uitstekend keepende Gijs dat Venlo nog steeds niet tot scoren was gekomen.

De tweede helft was Wittenhorst de bovenliggende partij tot ver in de tweede helft maar waar Wittenhorst enkele malen had moeten scoren wilde de 3de goal maar niet vallen. Dus gebeurde het onvermijdelijke, Venlo scoorde de 2-1. Vanaf dat moment, met nog 10 minuten te gaan, was het Venlo weer wat de boventoon voerde. Wittenhorst kwam enkele malen zeer goed weg. Gelukkig was Vincent via een counter uiteindelijk doeltreffend en zorgde 2 minuten voor het einde voor de definitieve opluchting.

Aangezien er in het afgelopen weekend en afgelopen maandag verschillende toppers onderlinge wedstrijden hebben gespeeld en kostbare punten verloren stijgt Wittenhorst door naar de 2de plaats met 1 punt achterstand op koploper Helden. Het lijkt verdomd veel op het draaiboek van 2 seizoenen terug, want ook Lake Valley staat maar op 1 punt van Helden Wink!

De volgende wedstrijd is op 3 december tegen BZVV 1 in Swalmen.