Even voorstellen: Willem van den Munckhof

8 september 2021

Hij is nu nog kandidaat-bestuurslid, maar het lijkt een kwestie van tijd voordat hij door de leden officieel wordt gekozen als bestuurslid communicatie: Willem van den Munckhof. Hij is 33 jaar, woont samen met Anouk en samen hebben zij twee dochters: Fem en Isa. Van den Munckhof is al zijn hele leven woonachtig in Horst en werkt in het dagelijks leven als Retail portfolio manager bij Kekkilä-BVB (BVB Substrates). In zijn vrije tijd brengt hij graag tijd door met zijn gezin en daarnaast voetbalt hij bij Wittenhorst 3 en wielrent hij graag.

Geschiedenis in vrijwilligerswerk:

Willem: "Ik heb al heel wat jaren ervaring als vrijwilliger in Horst. Ooit gestart als DJ bij De Vlies en heel wat jaren heb ik deel uitgemaakt van het bestuur van Jeugdcarnaval D’n Dreumel en diverse commissies waaronder PR en Jeugdprinsproclamatie. Daarnaast zit ik sinds een aantal jaren ook in de organisatie van Vrienden van Merthal Live."

Wat is jouw band/relatie met Wittenhorst?

"Ik heb zowat de hele jeugdopleiding van Wittenhorst doorlopen en na een ‘pauze’ van twee jaar ben ik teruggekeerd in het destijds 6e elftal. Momenteel speel ik, met hetzelfde team, in het 3e elftal en wisselen we successen af met mindere periodes. Ik kom dus al heel wat jaartjes op Sportpark ter Horst. Ik ben qua voetbaltalent absoluut geen hoogvlieger, daarom vind ik het ook mooi dat ik nu de kans krijg me op een andere manier in te zetten voor Wittenhorst", aldus Willem.

Kun je iets vertellen over hoe je benaderd bent en hoe de gesprekken verliepen?

Van de Munckhof: "Ergens in maart 2021 heeft Ron van den Bekerom mij gebeld met de vraag of ik interesse had om een functie te bekleden binnen het bestuur van Wittenhorst. In eerdere contactmomenten die ik met Ron had, heb ik al eens aangegeven weer actief terug te willen in het verenigingsleven. Het ging om de communicatiecommissie. Na een goed inhoudelijk gesprek met Ron en het huidige commissiehoofd Bob Obers heb ik aangegeven dat mijn interesse verder was toegenomen en wilde graag ook eens een overleg van de commissie bijwonen. Hierna was het voor mij snel duidelijk dat ik graag mijn steentje wil bijdragen binnen deze energieke commissie en uiteraard ook in het bestuur. Inmiddels heb ik al een aantal bestuurs- en commissievergaderingen bijgewoond. Het is nog even wennen, maar het voelt in elk geval als een hechte, gezellige en professionele club mensen waarmee we nog veel mooie dingen kunnen gaan realiseren."

Je volgt Bob Obers op, die vijf jaar lang de ‘communicatiekar’ heeft getrokken.

"Bob heeft in de afgelopen vijf jaar een hecht team gebouwd dat volledig autonoom is en dus ook weinig aansturing nodig heeft. Daarnaast is de manier waarop gewerkt wordt en de communicatiemiddelen die beschikbaar zijn erg professioneel en flexibel ingericht. Wat dat betreft kom ik zeker in een gespreid bedje terecht, waarvoor alle credits naar Bob en de commissie gaan."

Er staat al een communicatiecommissie die tegelijkertijd met Bob is gestart en met jou doorgaat. Wat is jouw eerste indruk van deze groep?

"Zoals ik eerder al aangaf is het een fris, jong en hecht team dat erg goed op elkaar is ingespeeld. Wat je ze ook vraagt, de output is erg professioneel. Daarnaast denken ze niet alleen erg graag mee met de communicatievraagstukken die er liggen, maar ook met het algehele reilen en zeilen van de vereniging. Van gedreven tekstschrijvers tot campagnemakers en social media goeroes; de communicatiecommissie heeft het allemaal in huis", aldus Van den Munckhof.

Met welke doelstellingen begin je aan dit nieuwe hoofdstuk?

Willem: "Uiteraard wil ik dat we de huidige goede lijn door blijven zetten en ons daarnaast natuurlijk blijven mee-ontwikkelen met de wereld om ons heen. Er staan een aantal mooie campagnes klaar, maar ook is en blijft het zaak om de betrokkenheid binnen de vereniging te blijven vergroten. Dit is natuurlijk niet enkel beperkt tot de communicatiecommissie, maar wij kunnen daarin wel een sleutelrol spelen. Al met al voldoende uitdagingen voor de komende jaren; ik heb er zin in!"

Hoe kijk jij aan tegen de recente ontwikkelingen bij Wittenhorst?

"Wittenhorst is qua ontwikkelingen echt op de goede weg, zoals de nieuwe uniforme voetbaltenues. Het oranje-zwart is al onmiskenbaar Wittenhorst, maar voor een nóg betere uitstraling is het is natuurlijk geweldig dat iedereen in dezelfde tenues speelt. Daarnaast is er het videoanalysesysteem waarmee wedstrijden kunnen worden opgenomen; superontwikkelingen. Ik kijk er enorm naar uit om met iedereen binnen de club te gaan samenwerken en mocht je nog ideeën hebben, dan hoor ik ze heel graag", sluit Van den Munckhof af.